شناسهٔ خبر: 133694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سرمایه ای نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال محقق می‌شود؛

بهره برداری از ۲ مجتمع خدماتی،رفاهی بین راهی در استان زنجان در سال جاری

راهداری زنجان رئیس اداره سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از به بهره برداری رسیدن ۲ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی طی امسال با سرمایه نزدیک به ۸۰۰میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛ حسن کلانتری، رئیس اداره سرمایه‌گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه رانندگان باید بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند، بنابراین برای فراهم‌کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، ارائه خدمات مورد نیاز آن‌ها در سفر، کاهش میزان تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و تامین فضای مناسب برای اقامه نماز، ساخت مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین راهی مورد توجه ویژه قرار دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان، نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، کاهش تصادفات رانندگی و افزایش ایمنی تردد دارند، افزود: این مجتمع‌ها با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه از بهره‌برداری دو باب مجتمع خدماتی- رفاهی با سرمایه ای قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در سطح استان خبر داد و گفت: خدمات ارایه شده از سوی این مجتمع‌ها در سطح استان شامل ارایه سوخت به خودروها، رستوران، نمازخانه، فروشگاه، کافی‌شاپ، سرویس اقامتی و... هستند.

به گفته کلانتری، صدور موافقت اصولی ۳ مجتمع خدماتی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است که یک باب از این مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان ابهر محور صائین‌قلعه به امام‌زاده یعقوب و دو باب دیگر در شهرستان قیدار، محور قیدار به بزین و محور قیدار به سلطانیه واقع شده است. وی گفت: ۲۷ باب مجتمع خدماتی_رفاهی در استان در حال بهره‌برداری هستند و ۲۰ مجتمع نیز در حال احداث وجود دارد.