شناسهٔ خبر: 133782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان تاکید شد؛

تقویت اقدامات نظارتی در دستور کار کمیسیون ماده ۵

راه و شهرسازی گلستان کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری استان گلستان به ریاست علی محمد زنگانه استاندار گلستان تشکیل شد و مقرر گردید اقدامات پیشگیرانه و تقویت اقدامات نظارتی در دستور کار این کمیسیون باشد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست استاندار و با حضور سید مهدی مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و سایر اعضای این کمیسیون برگزار شد، بررسی مغایرت های بندرگز، بندرترکمن، کردکوی، مراوه تپه، آزادشهر، کلاله، مینودشت، گنبد و همچنین بررسی طرح تفصیلی شهر کردکوی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

استاندار در این جلسه تصریح کرد: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف پرونده های مطروحه در کمیسیون ماده پنج ضرورت دارد در سال جاری برنامه ریزی‌های دقیق تری برای برگزاری جلسات این کمیسیون به عمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری، جلسات با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به سنوات قبل برگزار شود.

وی افزود: ضروری است ضمن آسیب‌شناسی ، راهکارهای اقدامات مستقل کمیسیون ماده ۵ تعیین شود و نظارت لازم بر موضوعات صورت پذیرد.

علی محمد زنگانه یادآور شد: همچنین نیازمند ارزیابی های لازم در خصوص نمایندگان حاضر در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز هستیم.

وی گفت: ضروری است شکل تصمیم گیری های ما اقدامات پیشگیرانه باشد و در عین حال اقدامات نظارتی را تقویت کنیم.

استاندار تاکید کرد: مصوبات کمیسیون ماده ۵ از اهمیت بالایی برخوردار است و دبیرخانه به صورت جدی مصوبات کمیسیون را پیگیری کند.

گفتنی است مباحث مربوط به نهضت ملی مسکن و مولد سازی از اهم مصوبات این جلسه بود.