شناسهٔ خبر: 133786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

رسیدگی به ۶۲ پرونده تخلفات حمل و نقلی در سیستان و بلوچستان 

کمیسیون تخلفات مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از رسیدگی به ۶۲ پرونده تخلفات رانندگان ، شرکت‌ها و مالکین در نخستین جلسه کمیسیون تخلفات سال ۱۴۰۲ در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:از این تعداد ۴۴ پرونده مربوط به تخلفات شرکت ها در کمیسیون ماده ۱۲، تعداد۱۱ پرونده به تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ و  تعداد ۷ پرونده نیز مربوط به تخلفات مالکین بوده در کمیسیون ماده ۱۴ مورد بررسی قرار گرفت.

وی عمده تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری را عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی عنوان کرد و افزود: نمونه تخلفات رانندگان  شامل جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه ، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت ، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه جایی بارهای ترافیکی و ....  بوده است.

کرد در پایان یادآورشد:رانندگان ، صاحبان کالا و مسافرینی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای یا ادارت شهرستانی اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام شود.