شناسهٔ خبر: 133854 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دیدار نماینده دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه با سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

دیدار نماینده دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دیدار و درباره همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نماینده دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دیدار و درباره همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین گفت‌وگو کرد. 

 سرمینیواسا پاپوری نماینده دفتر آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) با حضوردر مرکزتحقیقات راه،مسکن و شهرسازی ضمن دیدارو گفتگو با محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص فعالیت‌های مطالعاتی و اقدامات صورت گرفته درراستای اجرای طرح بهتاب ۱و ۲ برگسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی فی‌مابین تاکید کرد.

 وی ضمن اضهارخرسندی از همکاری مجموعه دفتراسکان بشرملل متحد درایران گفت: این امیدواری وجود دارد که تبادلات علمی بیشتری بین دو مجموعه شکل بگیرد و تدوام داشته باشد.

پاپوری توضیحاتی درباره فعالیت‌های برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران و فعالیت های پروژه ارتقای تاب آوری بیمارستانها در برابر سوانح طبیعی، پشتیبانی اضطراری از بیمارستانها وسکونتگاه های ایمن تروهمچنین پشتیبانی از بازسازی سکونتگاه ها درمناطق زلزله زده در استان هرمزگان که در همکاری با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و با حمایت مالی دولت ژاپن در حال انجام می باشد ارائه کرد.

در این جلسه همچنین مباحث و زمینه های مشترک برای همکاری های بعدی برنامه اسکان بشر ملل متحد و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در ارتباط با موضوعات مصرف انرژی و کاهش پیامدهای ناشی ازسوانح طبیعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

نماینده دفتر آسیا و اقیانوسیه برنامه اسکان بشر ملل متحد درپایان از برگزاری مطللوب و موفق اولین و دومین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب‌آوری بیمارستانها و مراکزحیاتی ، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح بهتاب ۱ و ۲ از سوی مرکزتحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و چندین نهاد وارگان دولتی و خصوصی ایرانی و همچنین کشور ژاپن تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز متقابلا ازحمایت‌های ارزنده کشور ژاپن در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی به‌ویژه درراستای ایجاد بسترارتقای بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی در جمهوری اسلامی ایران تقدیر نمود.

حیدری استمرار همکاری‌های بین‌المللی با برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) را همواره در دستور کار مرکز تحقیقات دانست به‌طوری‌که حمایت‌های دفتر آسیا و اقیانوسیه را درزمینه ارتقای این مهم، بسیار ضروری و مفید ارزیابی نمود.

خاطرنشان می‌شود، در ادامه این نشست، کلانتری مدیردفتربرنامه اسکان بشرملل متحد درایران به ارایه گزارشی ازاقدامات انجام شده درخصوص طرح «بهبود تاب آوری بیمارستانها و مراکز حیاتی - بهتاب» که درراستای طرح‌های بشردوستانه دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد و با حمایت مالی کشور ژاپن در دو فاز تعریف شده است ، پرداخت.