شناسهٔ خبر: 133856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه:

پایانه مرزی خسروی برای میزبانی از انبوه زائران باید آماده سازی شود

بازدید استاندار کرمانشاه از پایانه مرزی خسروی استاندار کرمانشاه در سفر کاری خود به شهرستان قصرشیرین از پایانه مرزی خسروی بازدید کرد و گفت:پایانه مرزی خسروی برای میزبانی از انبوه زائران باید آماده سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)محمد طیب صحرایی در حاشیه بازدید از طرح های اربعین حسینی و زیرساخت های موجود در پایانه مرزی خسروی گفت: ساخت و سازها و اقدامات عمرانی که در استان کرمانشاه انجام می شود به لطف سفر معنوی اربعین حسینی(ع) است.

وی گفت: سفر پر برکت اربعین حسینی ظرفیت بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان است که علاوه بر اینکه فرصت گرانبهایی برای خدمت رسانی مردم استان زوار سید الشهدا (ع) بوده، فواید مادی و معنوی را به طور همزمان برای این استان به دنبال دارد.

صحرایی افزود: از بزرگراه کرمانشاه به سمت مرز خسروی ۲ قطعه در طول این مسیر از قصرشیرین به خسروی هنوز باقی مانده است و ما در این مسیر دچار مشکل در آمد و رفت بودیم که با تلاش ها و عملیاتی که اکنون در این مسیر در حال انجام است چهار و نیم کیلومتر از مسیر و به علاوه قسمتی از میدان های ورودی شهر تا قبل از سفر اربعین تکمیل می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: تکمیل این قطعه از بزرگراه کربلا علاوه بر اینکه به آمد و رفت ایمن و روان زائران سفر اربعین کمک می کند، همچنین خدمتی برای مردم منطقه و تجارت و ایجاد اشتغال در منطقه است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده این ۲۵ کیلومتر باقی مانده از بزرگراه کرمانشاه تا مرز خسروی تکمیل شود و مردم در یک مسیر ایمن و آماده بتوانند همه فعالیت هایشان را انجام دهند و در خدمت زائران اربعین هم باشند.

وی همچنین با اشاره شبانه روزی شدن تردد زائران اربعین از پایانه مرزی خسروی، گفت: در این رابطه گفت و گوهایی شروع شده تا مراحل مختلف این توافق انجام شود و در این خصوص طرف عراقی و همسایه ما ابراز آمادگی کردند که ما هم تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا به لطف الهی اربعین امسال، زوار بتوانند شبانه روز مشرف شوند و پایانه مرزی خسروی هم برای رفت و هم برگشت بتواند ۲۴ ساعته در خدمت زائران اربعین باشد.

در سفر استاندار کرمانشاه که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل وی را همراهی کردند، مسیر قصرشیرین به خسروی، زیرساخت های پایانه مرزی مرزی، زیرساخت های مرز منذریه برای تردد زائران و گیت های پذیرش و ورود و خروج زائران و مسافران در منذریه مورد بررسی و بازدید میدانی قرار گرفت که استاندار کرمانشاه بر توسعه و افزایش گیت های پذیرش مسافران در طرف عراقی برای جلوگیری از ازدحام و تردد روان زائران تاکید کرد.