شناسهٔ خبر: 133867 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان؛

بستر سرمایه‌گذاری در فرودگاه آبادان فراهم است

شمالی نژاد آبادان مدیر فرودگاه آبادان این فرودگاه را مهمترین دروازه ورودی استان خوزستان در جنوب کشور دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در فرودگاه آیت الله جمی موجب رونق اقتصادی منطقه و جذب گردشگر می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ جواد شمالی نژاد مدیر فرودگاه آبادان این فرودگاه را مهم‌ترین دروازه ورودی استان خوزستان در جنوب کشور دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در فرودگاه آیت الله جمی موجب رونق اقتصادی منطقه و جذب گردشگر می‌شود.

شمالی نژاد اظهار کرد: فرودگاه آبادان برای توسعه منطقه قابلیت‌های بسیاری دارد که توجه به آن موجب تحول فرودگاه و خطه جنوب کشور خواهد شد.

وی گفت: افزایش برنامه پروازها و بهسازی و توسعه مطلوب ترمینال ها از جمله اهدافی است که تحقق آن موجب رشد و شکوفایی فرودگاه آبادان خواهد شد.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به مرزی بودن این فرودگاه گفت: این عامل سبب محدودیت هایی مثل عدم برقراری پروازهای آموزشی و تفریحی شده است.

شمالی نژاد با بیان اینکه زمینه فعالیت در فرودگاه آیت الله جمی گسترده است، گفت: بستر سرمایه گذاری در اراضی فرودگاه در زمینه هتل، پمپ بنزین و هوانوردی عمومی فراهم است.

وی ضمن اشاره به اقدامات موثر فرودگاه آبادان در زمینه افزایش ایمنی پرواز، گفت: بهسازی سطوح پروازی، بهسازی و تکمیل سیستم های روشنایی باند و فلایت چک سیستم های ناوبری از اقداماتی بود که در این راستا انجام شده است.