شناسهٔ خبر: 133879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استانی و شهرستان لنده انجام شد؛

کلنگ زنی مرحله اول نهضت ملی مسکن در ۳ شهر کهگیلویه و بویراحمد

نهضت ملی لنده با آغاز عملیات اجرایی ساخت۷۰ واحد مسکونی در شهر لنده به نمایندگی ساخت ۳۴۶ واحد نهضت ملی در شهرهای لیکک، لنده و سی سخت کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کهگیلویه و بویراحمد محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز و به نمایندگی از ۳۴۶ واحد نهضت ملی مسکن شهرهای لیکک، لنده و سی سخت آیین کلنگ‌زنی داریم که با همکاری خوب جهاد کشاورزی و ستاد نهضت ملی مسکن در شهرستان لنده اجرایی شده است.

راستا افزود: در فاز اول در سطح شهرستان لنده بیش از ۷۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن پس از شناسایی افراد واجد الشراط اجرایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: در سطح شهرستان لنده ۱ هزار و ۲۵ نفر درخواست خود را در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت کردند که ۸۰۳ نفر حائز دریافت مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح شهرستان لنده ۳ سایت پیش‌بینی‌شده است که سایت اول زمین جهاد کشاورزی سایت دوم زمین جنب دانشگاه پیام‌نور و سایت سوم زمین امور عشایری شهرستان لنده است.

وی افزود: سرجمع این زمین‌ها ۲ هکتار هستند که گنجایش ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی با درنظرگرفتن شرایط و الزامات توسعه شهری در واحدهای دوطبقه را خواهند داشت.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان لنده تنها شهرستان بدون زمین زمین مناسب برای ساخت مسکن ملی بود که با همکاری و تعامل خوب ادارات جهاد کشاورزی و امور عشایری و منابع طبیعی زمین برای برای ساخت ۱۱۰ واحد واگذار شد.

عسی شهامت با بیان اینکه در مرحله اول ساخت ۷۰ واحد در شهر لنده اجرا می‌شود افزود: همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان باید در امر نهضت ملی مشارکت مستقیم داشته باشند تا بتوانیم زمینه لازم را برای توسعه شهری و ساخت مسکن محرومان فراهیم کنیم.

فرماندار شهرستان لنده هم گفت:وعده دولت برای نهضت ملی مسکن در شهرستان لنده تحقق یافت و کلنگ ۷۰ واحد دو طبقه‌ای این طرح به زمین زده شد.

جلال دانش افزود: زمین‌های مازاد ادارات دولتی در لنده بیش از ۲۵ هزار متر (بیش از دو هکتار) برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که پس از شناسایی افراد واجد الشراط ساخت واحدهای مسکونی اجرا می‌شود.

دانش اضافه کرد: در سطح شهرستان لنده هزار و ۲۵ نفر درخواست خود را در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت کردند که از این تعداد ۸۰۳ نفر حائز شرایط دریافت مسکن هستند.

 وی ادامه داد: در سطح شهرستان لنده سه سایت زمین برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی پیش‌بینی‌شده است که سایت اول زمین جهاد کشاورزی سایت دوم زمین جنب دانشگاه پیام‌نور و سایت سوم زمین امور عشایری در این شهرستان است.