شناسهٔ خبر: 133881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال تاکنون انجام شد؛

تعمیرات اساسی بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان با اشاره به تعمیر و سرویس ۲۵۴ دستگاه ماشین آلات راهداری اعلام کرد: برای تعمیرات اساسی آنها نیاز به ۶میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، علی پیری، رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری با عنوان این مطلب که از ابتدای سال تاکنون ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ۴ دستگاه خودروی سبک راهداری تعمیر اساسی شده است، افزود: با توجه به اهمیت ماشین‌آلات در اجرای طرح‌ها و اقدامات راهداری در مدت کمتر از دو ماه، کار تعمیرات اساسی آنها به پایان رسیده و سرویس و نگهداری ۲۵۴ دستگاه صورت گرفته و ۳۰ دستگاه دیگر نیز نیاز به تعمیر اساسی دارد که در صورت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

پیری سرویس‌کاری صحیح و استاندارد را در افزایش طول عمر ماشین‌آلات موثر دانست و افزود: از ابتدای سال، آماده‌سازی و سرویس نمک‌پاش‌های مکانیزه آغاز شده تا از توقف ناگهانی این نمک‌پاش‌ها در زمستان جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد برنامه دقیق نگهداری ماشین‌آلات، گفت: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری، اجرای یک برنامه مدون و دقیق امری ضروری است که در این راستا طرح مراقبت از آن‌ها یکی از مواردی است که برای ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره کل به طور جدی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: نگهداری صحیح و تعمیرات به موقع آن‌ها در آمادگی ماشین‌آلات راهداری در همه فصول سال بویژه در راهداری زمستانی نقش موثری خواهد داشت که در این زمینه اقدامات اساسی بر اساس ظرفیت موجود در دست اجراست.