شناسهٔ خبر: 133889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری؛

اجرای بیش از ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی راه های شهرستان قاینات

روکش آسفالت قاین.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قاینات از اجرای بیش از ۱۵ کیلومتر انواع روکش های حفاظتی و تقویتی آسفالت و اجرای لکه گیری هندسی در محورهای مواصلاتی این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، رامین رقابتی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاینات از اجرای ۱۵.۵ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره از ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با تاکید براینکه نگهداری راه‌ها یکی از وظایف اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: هدف از نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی، افزایش عمر راه‌ها و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه است.

رقابتی با اشاره به اینکه روکش آسفالت در محورهای قاین-بیرجند، آرین شهر-جعفرآباد، آرین شهر-چاهک و روشک-برج محمد صورت گرفته است، افزود عملیات لکه گیری هندسی در بزرگراه قاین-گناباد نیز (حدفاصل سراهی محمدآبادعلم-قاین) با حجم کار ۱۰ هزار و ۲۱۷ مترمربع و ۱۳۲۱ تن آسفالت گرم در جهت ایمن سازی رویه راه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان قاینات مسئولیت نگهداری از ۲۱۳۶  کیلومتر انواع راه را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۲۱۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی آسفالته و ۳۸۳ کیلومتر راه شوسه و خاکی که عملیات تسطیح این مسیرهای خاکی نیز براساس زمانبندی دوره ای در طول سال توسط راهداران این شهرستان انجام می پذیرد.