شناسهٔ خبر: 133898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان نظام ‌مهندسی در استان بوشهر

دستغیبی - مدیر کل راه و شهرسازی بوشهر آزمون نظام مهندسی آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردانان و معماران تجربی در استان بوشهر روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر سید محمود دستغیبی بیان کرد: این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاه بین المللی خلیج فارس بوشهر برگزار می‌ شود.

 دستغیبی افزود: در این آزمون ۱۴۲۸ نفر شرکت کننده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۵۵ نفر شرکت کننده مرد و ۳۷۳ نفر شرکت کننده زن هستند.

وی با اشاره به ضروری بودن شرکت در این آزمون برای مهندسینی که قصد فعالیت حرفه‌ ای را دارند، خاطر نشان ساخت: فارغ التحصیلان رشته‌های ۷ ‌گانهٔ نظام‌ مهندسی ساختمان شامل عمران، معماری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌ برداری، ترافیک و شهرسازی بعد از گذشتن ۳ سال از گرفتن مدرک تحصیلی و کسب سوابق مرتبط با موضوع و با عضویت در سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان می‌ توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : کلیه آزمونها به غیر از رشته معماری (طراحی) بصورت طراحی و ترسیمی به طور یکسره از صبح تا بعد از ظهردر تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه با  ۱۷۲شرکت کننده برگزار شد.

 دستغیبی افزود : ما بقی بصورت تستی و دارای مدت زمان محدود بوده وهر صلاحیت (اجرا .نظارت .طراحی.کارشناسی ماده۲۷) در یک نوبت صبح یا بعد از ظهربرگزار شده و تعداد ۶۰ سؤال بصورت شخصی سازی شده وطبق استاندارد های امنیتی سازمان سنجش و آموزش کشوردر اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر یاد آور شد: متقاضیان بعد از کسب دست ‌کم پنجاه درصد امتیاز این آزمون می ‌توانند پروانهٔ اشتغال بکار خود را از ادارهٔ کل راه و شهرسازی استان دریافت کرده و بصورت رسمی در حرفهٔ مهندسی مشغول به فعالیت کردند.