شناسهٔ خبر: 133900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان:

جابه‌جایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان قریب به ۴۰ درصد رشد داشته است

جابه جایی مسافر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از رشد حدود ۴۰ درصدی جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، علی قبا اظهار کرد: در فروردین ماه سالجاری ۲۲۸ هزار و ۹۲۶ مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جنوب استان جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان سفر ۲۵ هزار و ۲۰۸ سفر درون استانی و ۸ هزار و ۷۸۲ سفر برون استانی بوده است.

قبا با اشاره به فعالیت ۳۹ شرکت مسافربری در استان یادآور شد: این تعداد مسافر در قالب ۳۴ هزار و ۶۵ سفر جابجا شده اند که تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۸۶۸ نفر راننده در بخش مسافر جنوب استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۸۹ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۱۰۲۱ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۸۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۲ پایانه در جنوب استان را انجام می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان در پایان افزود : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.