شناسهٔ خبر: 133964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:

روش‌های ۹ گانه ساخت مسکن باعث رشد و رونق بازار مسکن می‌شود

البرز دهمین جلسه قرارگاه مسکن با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن و همچنین روش های تولید و رونق بازار مسکن به ریاست استاندار البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) در ابتدای این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن قرائت دستور کار جلسه از مدیرعامل شهر جدید مهستان خواست تا گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این شهر را ارائه دهد.

مدیرعامل شهر جدید مهستان اظهار کرد: در مجموع هشت هزار واحد مسکونی مسکن مهر در این شهر باقیمانده است که مقرر شد از این تعداد دو هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن و تا پایان نیمه سال ۱۴۰۲ عملیات ساخت آن به اتمام و با اولویت متقاضیان کمیته امداد تحویل شود.

عباس قنبری همچنین گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری مابقی ۶ هزار واحد باقیمانده شهر جدید مهستان تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

سپس مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص ۹ الگوی ساخت مسکن در استان البرز توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت با تاکید استاندار البرز و بررسی های کارشناسی توسط تیم مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی به ۹ روش ساخت مسکن رسیدیم که این روشها باعث رشد و رونق بازار مسکن خواهد شد و نویدبخش تحولی عظیم در صنعت ساختمان استان خواهد شد.

رضا خالقی بافت فرسوده، مشارکت با بخش خصوصی، خودمالکی، واگذاری قطعات کوچک-گروه ساخت، مسکن کارگری، مسکن جوانان، مسکن جوانی جمعیت، شهرک سازی، ساخت مساکن استیجاری را به عنوان روشهای ساخت مسکن در استان نام برد و در خصوص هریک از این الگو ها توضیحاتی ارائه نمود.

وی در خصوص ساخت مسکن از روش بافت فرسوده اظهار کرد: طبق الگوی ۴ ساله و با ابلاغ به ۱۷ شهر استان البرز مقرر شده است بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در سطح استان البرز از این طریق ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: در ساخت مسکن بخش خصوصی نیز برنامه های لازم پیش بینی شده است تا با ارائه تسهیلات ویژه از جمله کاهش هزینه های نظام مهندسی، صدور پروانه و اعطای وام  از ظرفیت سازندگان خوش نام و بخش خصوصی در راستای ساخت مسکن استفاده شود.

در پایان جلسه استاندار البرز ضمن جمع بندی موضوعات به فرماندار ساوجبلاغ در خصوص حل مشکلات شهر مهستان دستورات اکید داد و از فرماندار، مدیرعامل و شهردار شهر جدید مهستان خواست تا با کنترل و نظارت ویژه باید نیازهای حمل و نقل، بهداشت و درمان، مدرسه و نیروی انتظامی و همچنین صدور پایانکار ساختمانی ساکنین این شهر را در اسرع وقت مرتفع نمایند.

مجتبی عبداللهی با بیان اینکه تولید مسکن در بخش خصوصی بسیار با اهمیت است از اعضا جلسه خواست به بخش خصوصی تسهیلات و مشوق های ویژه ارائه دهند تا آنها در زمینه تولید مسکن پیش قدم شوند.

استاندار البرز در پایان به تعاونی مسکن کارکنان دولت اشاره کرد و با تاکید مجدد به مدیران دستگاه های دولتی بیان داشت: رضایت و وضعیت کارمندان دولت بسیار با اهمیت است و تمام مدیران باید در زمینه صاحب خانه شدن کارکنان خود اقدام نمایند.