شناسهٔ خبر: 133972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ضریب ایمنی:

عملیات تعمیر و مرمت پل زنگوله محور کندوان در دست اجراست

مازندران رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت: عملیات تعمیر و مرمت پل زنگوله در محور پرتردد کندوان در دست اجرا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، کامل نصراللهی شناسایی، تعمیر و بهسازی پل ها و همچنین دیگر ابنیه فنی آسیب دیده در جاده‌ها را وظیفه مهم اداره نگهداری ابنیه فنی ذکر کرد و افزود: عملیات مرمت پل زنگوله محور کندوان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در دست اجرا می باشد و بزودی به بهره برداری می رسد.       

وی ادامه داد: موضوع تعمیر و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت در دست اقدام است و همواره تلاش شده با بکارگیری افراد متخصص و با تجربه وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

نصراللهی عمده اقدامات انجام شده اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های  استان را بهسازی، ارتقای ایمنی، تعمیر و نگهداری پل‌ها عنوان کرد و افزود: بهسازی و تعمیر پل‌ها شامل تعمیر رادیه و برید،کوله، عرشه و ترمیم فونداسیون همچنین پاکسازی دهانه و داخل پل‌ها، احداث دیوار برگشتی، تعویض دال‌های فرسوده، اصلاح سیستم زهکشی پل، مقاوم سازی پایه پل‌ها، تعریض پل، مرمت قرنیز است.

وی با اشاره به اینکه 745 دستگاه پل بزرگ و کوچک با دهانه بالای 6 متر در استان وجود دارد گفت: هر سال به طور متوسط بین 10 تا 15 دستگاه پل تعمیرات اساسی می شود.