شناسهٔ خبر: 133985 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نخستین جلسه هیئت امنای صندوق ملی مسکن مطرح شد؛

ترسیم نقشه راه سال جدید و تأیید صورت‌های مالی سال گذشته

اصغر صمدی در نخستین جلسه هیئت امنای صندوق ملی مسکن نقشه راه سال جدید ترسیم شد و گزارش مجموعه اقدامات سال پیش تشریح و صورت‌های مالی تأیید شد که در این میان تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه مورد تأکید قرار گرفت.

اصغر صمدِی مدیر کل امور مالی و ذیحسابی وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی در خصوص اولین جلسه هیئت امنای صندوق ملی مسکن گفت: صندوق ملی مسکن یکی از بزرگ ترین نهادهای مالی کشور است که نقش بسزایی در عمران و آبادانی کشور و خانه‌دار شدن مردم عزیز ایران خواهد داشت.

صمدی افزود: وظایف سنگین و زیادی بر عهده صندوق ملی مسکن گذاشته شده از جمله تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر، پرداخت یارانه هایی بابت تسهیلات مسکن، زیرساخت ها، مسائل زیربنایی و روبنایی و... که مقرر شده است.

وی ادامه داد: در نخستین جلسه هیئت امنای صندوق ملی مسکن نقشه راه ترسیم شد و گزارش مجموعه اقدامات سال پیش تشریح و صورت‌های مالی تأیید شد.

ذی‌حساب صندوق ملی مسکن خاطرنشان کرد: در این جلسه اساس‌نامه صندوق ملی مسکن  که سال پیش به تصویب رسیده بود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: بودجه صندوق ملی مسکن از اعتبارات طرح تملک دارایی‌های سرمایه ای  است که مقرر شد در پروژه‌های عمرانی صرف شود و بابت هزینه‌های جاری صندوق مصرف نمی‌شود و کلیه هزینه‌های جاری به‌طور کامل از سوی وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.

به گفته صمدی اعتبارات نهضت ملی مسکن در دو بخش به وزارتخانه داده شده که بخشی در حساب سایر منابع وزارتخانه واریز شده و بخشی نزد بانک مسکن است. همچنین صندوق ملی مسکن کاملا مستقل بوده و حساب آن نزد بانک مسکن است و بر اساس چارچوب‌های قانونی مشخص، اعتبارات آن هزینه می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: صندوق ملی مسکن از معدود نهادهای مالی کشور است که حساب آن در بانکی غیر از بانک مرکزی است چراکه طبق اساس‌نامه حساب صندوق ملی مسکن نزد بانک مسکن است و دلیل این بند استفاده صندوق از ابزارهای پولی و مالی بانک مسکن برای پروژه‌های نهضت مسکن ملی استفاده کند.

وی تکمیل کرد: در این خصوص با خزانه‌دار کل کشور مکاتبه شد و با دستور ایشان و به استناد اساس نامه صندوق ملی مسکن، حساب بانک مسکن افتتاح شد و امیدواریم نظر به وظایف خطیری که بر عهده بانک مسکن است، این بانک بتواند منابعی را در این راستا تأمین کند.