شناسهٔ خبر: 134000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

تامین زمین نهضت ملی مسکن شیروان به نقطه آخر رسید / تخصیص پروژه برای بیش از ۶ هزار نفر

شورای مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن استان که همزمان با جلسه شورای عالی مسکن با حضور ریاست محترم جمهور در استانداری و با حضور استاندار خراسان شمالی و دیگر اعضا برگزار شد، گفت : تامین زمین جهت احداث پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان به نقطه آخر خود رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی عنوان کرد: نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی به روزهای خوب خود رسیده است و به زودی مشکل تامین زمین شهر شیروان به صورت کامل برطرف خواهد شد و تاکنون ۱۷ هکتار از ۳۷ هکتار توافق با مالکین انجام شده است و به زودی ۲۰ هکتار دیگر نیز انجام خواهد شد و با برطرف کردن تامین زمین در شهرهای شیروان و آشخانه جزو ۵ استان اول کشور خواهیم شد.
وی تصریح کرد : در شهر شیروان در محدوده تپه خانلق شیروان قرارداد بسته شده است و به زودی پیمانکار کار خود را شروع خواهد کرد و همزمان نیز انتقال سند نیز انجام خواهد شد و در شهر آشخانه نیز هفتاد هکتار زمین که در فاصله یک کیلومتری آشخانه قرار دارد در راستای احداث شهرک جدید شناسایی انجام شده است و کارهای الحاق به محدوده شهر نیز در حال انجام است.
قاسمی ادامه داد: تاکنون شصت و نه هزار ۸۲۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر حائز شرایط اعلام شده اند و بیش از شش هزار نفر تخصیص پروژه انجام شده است و بیش از هفت هزار نفر نیز آورده اولیه خود را واریز کرده اند.
وی اضافه کرد: تاکنون ۲۵۰۰ واحد به بانکها جهت اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن معرفی شده اند که تاکنون بانک مسکن به عنوان بانک عامل و همچنین بانک ملت در این طرح به تعهدات خود عمل کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر) می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به آدرس Saman.mrud.ir قسمت متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت(متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.