شناسهٔ خبر: 134008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار گلستان در شورایعالی مسکن و شورای مسکن استان عنوان کرد؛

ایجاد کارگروه ویژه شناسایی خانه های بدون سکنه در گلستان

راه و شهرسازی گلستان استاندار گلستان در شورایعالی مسکن و شورای مسکن استان از ضرورت ایجاد کارگروهی متشکل از دستگاه های خدمات رسان و دیگر مجموعه های ذیربط در گلستان برای شناسایی خانه های خالی و بدون سکنه برای ایجاد تعادل در بازار مسکن سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، هفتمین جلسه شورایعالی مسکن با حضور دکتر رئیسی، رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم، استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی استان ها و مدیران بانک های عامل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

این جلسه با دستور کار ارائه بسته های ساماندهی بازار اجاره توسط وزارت راه و شهرسازی، ارائه عملکرد بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات و پیگیری مصوبات جلسه پیشین شورایعالی مسکن برگزار گردید.

همزمان با این جلسه، سومین جلسه شورای مسکن استان گلستان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان در شورایعالی مسکن و شورای مسکن استان گفت: ساماندهی صنف مشاورین املاک به صورت ویژه در دستور کار شورای مسکن استان قرار گیرد و با همکاری بین مجموعه های ذیربط نسبت به شناسایی بنگاه های دارای مجوز و تخلف و بنگاه های بدون مجوز اقدام شود.

علی محمد زنگانه ادامه داد: کارگروهی متشکل از دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، نماینده دادستان و دیگر دستگاه های متولی برای شناسایی خانه های خالی و معرفی آن ها به سازمان امور مالیاتی استان ایجاد شود.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان پیش از آسفالت معابر، خدمات زیربنایی را ارائه کرده تا مجدداً اقدامات روبنایی و هزینه زا صورت نگیرد.

رئیس شورای مسکن گلستان همچنین تصریح کرد: شرکت های تعاونی و کارخانجات فرصت و بستر خوبی برای ساخت مسکن هستند و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین اداره کل صمت استان باید نسبت به بررسی این ظرفیت ها اقدام کنند.

زنگانه در انتها افزود: بانک های عامل استان همکاری خوبی در ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن در حوزه های مختلف داشته اند که انتظار می رود این همکاری ها ادامه یابد.