شناسهٔ خبر: 134009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

سقف افزایش اجاره بها در شهرهای گلستان تصویب شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در حاشیه شورایعالی مسکن و شورای مسکن استان گفت: در جلسه شورایعالی مسکن با حضور رئیس جمهور، هیئت دولت سیزدهم به صورت ویدئو کنفرانس با استان ها برگزار شد، سقف مجاز افزایش اجاره بها در شهرهای استان گلستان ۲۰ درصد تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: از مهم ترین موارد مورد بررسی در جلسه شورایعالی مسکن ساماندهی بازار اجاره توسط وزارت راه و شهرسازی بود که پیشنهاداتی برای تحقق این امر از جانب وزیر راه و شهرسازی ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه حداکثر نرخ تغییر اجاره بها برای تمامی استان ها مطرح و سقف مجاز افزایش اجاره برای تهران ۲۵ و سایر شهرها ۲۰ درصد تعیین شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در جلسه شورایعالی مسکن عملکرد بانک های عامل در حوزه نهضت ملی مسکن، خودمالکی و بافت ناکارامد مورد بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور به همکاری بیشتر از جانب بانک ها تاکید کرد.

ملک همچنین تصریح کرد: ساماندهی خانه های خالی با رویکرد عرضه بیشتر مسکن در کشور از دیگر موراد مورد طرح در این جلسه بود که در استان گلستان نیز به دستور استاندار مقرر شد کارگروهی متشکل از دستگاه های متولی برای شناسایی و معرفی خانه های خالی به اداره کل امور مالیاتی استان تشکیل شود.