شناسهٔ خبر: 134016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

لزوم بهره برداری از ظرفیت باری حمل و نقل راه آهن آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری راه آهن استان بیان کرد:تکمیل و توسعه ظرفیت باری ایستگاه های راه آهن استان به لحاظ اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل باری و کاهش هزینه صادرات کالاهای داخلی از مرزهای استان در دستور کار قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در بازدید استاندار از ایستگاه راه‌آهن قره‌تپه سلماس، اظهار داشت: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

وی ادامه داد: ۳۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب بخش راه‌آهن آذربایجان‌غربی است که طی سال گذشته تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از ۷۵۰ هزار تن بار از مسیر ریلی استان صادرات و واردات انواع کالا انجام می‌شود که بر اساس توافق های انجام شده با کشور های همسایه پیش بینی می‌شود این میزان به یک میلیون تن افزایش یابد.

 حمزه‌لو افزود: این میزان کالا توسط هزارو ۷۰۰ واگن حمل بار جابجا شده است و  همچنین بیش از ۱۶۰ هزار مسافر از شبکه ریلی استان در این مدت رفت آمد کرده‌اند.