شناسهٔ خبر: 134026 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به دعوت وزیر انرژی و زیرساخت کشور امارات؛

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

حضور و سخنرانی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نشست ریلی غرب آسیا و بازدید از نمایشگاه ریلی ابوظبی، 1402 به دعوت وزیر انرژی و زیرساخت کشور امارات، وزیر راه و شهرسازی کشورمان عازم ابوظبی شد تا سرآغاز فصل جدیدی از مراودات تجاری میان دو کشور ایران و امارات رقم بخورد و همچنین فرصت استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور ایران، به ثمر برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات متحده عربی عازم ابوظبی شد.

بذرپاش در این خصوص گفت: کشور امارات کشوری است که  مبادلات تجاری بسیاری دارد و جزء سه کشور اصلی است که  با ما مراودات تجاری قابل توجهی دارد و امیدواریم تعامل ارزنده ای را در سطح دو دولت برگزار کنیم.

بذرپاش افزود: درصددیم در حوزه کمیسیون مشترک فعالیت را بیش‌ از پیش ادامه دهیم، از طرف دیگر امروز هفدهمین رویداد بین المللی راه آهن خاورمیانه است که در این راستا مقامات مربوط و وزرای حمل‌ونقل منطقه و خاورمیانه حضور دارند و فرصت مغتنمی است که مذاکرات دوجانبه ای میان ایران و امارات شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات اظهار داشت: این سفر به دعوت وزیر انرژی و زیرساخت کشور امارات انجام می‌شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های کریدوری، ظرفیت های بندری و ظرفیت های ریلی کشور ایران بستر قابل توجهی‌برای سرمایه گذاری این کشور فراهم است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  همچنین سرمایه گذاران اماراتی نیز علاقه و پیشنهادات زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش دارند و با توجه به اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی از اصول و سیاست‌های اقتصادی دولت است، تلاش می‌شود در این اجلاس ظرفیت‌های اقتصادی ایران را تبیین کنیم.

سفر وزیر راه و شهرسازی به ابوظبی به منظور بهره‌بری مضاعف از فرصت روابط میان دو کشور و معرفی و شناساندن ظرفیت‌های کشور ایران به منطقه انجام شده است.