شناسهٔ خبر: 134030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل استان اردبیل اعلام کرد:

برگزاری دوره آموزشی نماز، امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حمل ونقل استان اردبیل

دوره آموزشی نماز معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی نماز،امر به معروف و نهی از منکر ویژه انجمن ها، شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل و نقل مسافری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،جعفر دارابی گفت: در این دوره آموزشی که در نمازخانه پایانه مسافربری شهر اردبیل برگزار شد مدیران شرکت ها،انجمن های مسافربری و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی سواری و اتوبوس حضور داشتند.

 وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز عنوان کرد و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه ائمه‌جماعات راهداری، مدیران و کارکنان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان اردبیل و فعالان عرصه حمل ونقل طی سالجاری برگزار خواهد شد.

 دبیر شورای اقامه نماز اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل افزود: نظارت ویژه ای بر فعالیت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و نمازخانه های موجود در محورهای مواصلاتی استان اردبیل انجام می شود تا بهترین خدمات لازم به مردم و مسافران عزیز ارائه شود.

 دارابی توزیع اقلام فرهنگی،سجاده نماز مسافری،تهیه،تولید و پخش فیلم های کوتاه در اتوبوس ها با موضوع نماز را از اقدامات شورای اقامه نماز اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی ناوگان حمل و نقل عمومی،رسانه ها،سایت ها و فضای مجازی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ آسمانی و ارزشمند نماز تلاش می کنیم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل نصب بیش از ۱۸ تابلوی معرفی مجتمع های خدماتی در نمازخانه ها این مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را یادآورشد و تصریح کرد:در این تابلوها اطلاعات مربوط به مجتمع ها در معرض دید عموم قرار گرفته و مسافران عزیز می توانند هرگونه شکایات و پیشنهادات خود را جهت بررسی به سامانه‌های پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ و ۳۰۰۰۷۰۷۰ ارسال کنند.

دبیر شورای اقامه نماز اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل در خصوص برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی ویژه رانندگان حوزه حمل ونقل مسافر نیز تصریح کرد:امربه معروف و نهی از منکر فریضه ای است که تمام ارکان جامعه را در بر می گیرد و چنانچه این فراگیری محقق گردد هر فردی در جامعه در هر نقطه ای که باشد و وظیفه خود را خوب انجام دهد، قدرتمند ترین نظام نظارتی مردمی بوجود خواهد آمد.

دارابی با اشاره به اهمیت ترویج این مهم در جامعه افزود: امر به معروف و نهی از منکر عامل پیدایش و بقای همه خوبی ها و زدودن همه بدی ها است پس با احیای این فریضه بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی حل می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بهترین زبان امر به معروف و نهی از منکر لسان عملی است و جهت بهبود و پیشرفت امور باید زبان و عمل ما یکی باشد و اگر منکری را می بینیم باید در جهت رفع آن اقدام کنیم و تا به نتیجه رسیدن آن تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس شود.

وی با بیان اینکه کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید خود الگو در این فریضه باشند، یادآور شد: اگر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر وسیع نگاه کرده و دستورات آن را اجرا کنیم امورات دیگر نیز به تأسی از این امر اصلاح می شود.