شناسهٔ خبر: 134055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلانشهر کرج از شهرهای پیشگام در اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده

البرز مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده در محدوده های مصوب ۳۱ شهر از جمله کلانشهرهای تهران، کرج و تبریز اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان البرز؛ محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برنامه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به عنوان یکی از ارکان نهضت ملی مسکن به شمار می رود. راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی سازی و تشویق ساکنان بافت ها با مشارکت سازنده ها با استفاده از بسته های تشویقی است که توسط دولت و شهرداری ها تدارک دیده شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه گفت: اولین گزارشی که از عملکرد شهرداری ها به دست آمده حاکی است که از ۱۰۶ شهر بزرگ کشور که دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری هستند ۳۱ شهر از جمله کلانشهرهای تهران، تبریز، کرج و کرمانشاه و شهرهای بزرگ کاشان، اراک، یزد و بروجرد نسبت به اعمال بسته اقدام کردند.

آئینی افزود: انتظار می رود تا شهرداری ها هرچه زودتر مقدمات اجرای بسته تشویقی را برای بهره مند شدن مردم از حق قانونی خود برای نوسازی بافت فرسوده فراهم کنند و در اینکار سرعت لازم را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی شهرهایی که اجرای بسته را شروع کردند شاهد رشد ۱۰ تا ۴۳۰ درصدی رشد صدور پروانه های ساختمانی هستیم.