شناسهٔ خبر: 134081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان بوشهر

جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان بوشهر جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان بوشهر با حضور فرمانداران و شهرداران دارای محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس با آئینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بود، اظهار داشت : در راستای اهداف دولت در بحث تولید مسکن و بهبود شرایط اسکان در محلات و شهرها و در قالب بسته‌های تشویقی، وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا با سیاست‌هایی که تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است این مهم را محقق کند.

سید محمود دستغیبی با اشاره به اهمیت انعطاف پذیری بسته تشویقی جدید بافت فرسوده گفت: این بسته افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن را به دنبال دارد.

 دستغیبی افزود : در سه محدوده بافت‌های ناکارآمد (بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت تاریخی) باید متناسب با شهر و محله رویکردهای مختلف نوسازی ، بهسازی و توانمندسازی به کار گرفته شود.

وی بیان کرد : همچنین در هفته های گذشته دبیرخانه بازآفرینی استان با عزیمت به شهرهای دارای محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد جلساتی با حضور فرمانداران به عنوان رئیس جلسه ستاد شهرستان و شهرداران به عنوان دبیر ستاد شهرستان برگزار و به تشریح این بسته ها و ارائه آمار نوسازی پروانه های واقع در بافت فرسوده و برنامه اقدام مشترک با دستگاه های خدمات رسان برگزار کرد.