به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، محمد جعفری اظهار داشت: طبق پایشهای به عمل آمده ۴۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشتهاند، شناسایی و اعمال قانون شدهاند.
وی افزود: مسئله بارنامه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که طی اقدامات کنترلی کامیونهای فاقد بارنامه نیز به کمیسیونهای مربوطه معرفی شدهاند. این مقام مسئول در ادامه به تردد کامیونهای دارای بار اضافه در ۷ مسیر گلوگاهی اشاره کرد و گفت: به اتفاق پلیس راه دندی - زنجان در قالب گشتهای مشترک، بر گلوگاههای فرار بار نظارت داشتهایم، اما معتقدیم بایستی اقدامات زیربناییتر و اساسیتری را برای کنترل معضلات ناشی از تردد کامیونهای معادن اتخاذ کرد که میطلبد تا سایر ارگانها و نهادها نیز به این موضوع با رویکرد همافزایی ورود داشته باشند.
جعفری بیان کرد: این طرح در قالب گشتهای راهداری و حضور در گلوگاههای فرار بار، به خصوص در مبادی بارگیری(معادن) انجام میشود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان ماهنشان عنوان کرد: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکولهای منصوب در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام میشود.
وی افزود: حتی تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راهها و ابنیه و تاسیسات مربوطه میشود، اما تناژ غیرمجاز تخریبها را تسریع میبخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرائم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.