شناسهٔ خبر: 134099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم ایجاد هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی

شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان اصفهان در جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان شرکت نمود و بر ایجاد هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با حضور وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، مجید شمس مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.  

در این نشست صمیمی، مدیران روابط عمومی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و عملکرد سازمان مربوطه به بیان مسائل، مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند که در رابطه با برخی از این مسائل راهکارهایی عملی توسط رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی ارائه و سایر موارد احصاء تا در وزارتخانه مورد پیگیری قرار گیرد.  

قربانی در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی ایجاد هم افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی است اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل ابلاغی شورای اطلاع‌رسانی هیئت دولت، هم‌پوشانی دستگاه‌های اجرایی فارغ از نام سازمان در راستای ایجاد امید در دل‌های مردم، ضرورت دارد.  

وی اذعان داشت: روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان آمادگی کامل دارند تا در کنار استانداری در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی با ایجاد هم‌صدایی و هم‌نوایی در فعالیت‌ها و خودداری از کارهای موازی این هم‌پوشانی را ایجاد کنند، بالاخص در حوزه اطلاع‌رسانی طرح نهضت ملی مسکن به عنوان تعهد اصلی دولت این موضوع ضروری به نظر می‌رسد.  

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن بعنوان فصل مشترک وزارت راه و شهرسازی و استانداری در حوزه مسکن در نظر گرفته شده است گفت: روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، روابط عمومی پرچمدار و سرآمد وزارت راه و شهرسازی است که قطعا کسب مقام برتر از میان روابط عمومی‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در طیف کل کشور مرهون این هم‌افزایی‌ها بوده است و انتظار میرود همچون گذشته ادامه داشته باشد.  

وی پس از استماع گزارشات و دغدغه‌های مدیران روابط عمومی حاضر در جلسه بر تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به‌ کارکرد شورای هماهنگی برخی از مشکلات با طرح در این جلسات و اخذ همفکری و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های غنی‌تر، قابل رفع است.  

قربانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها برای احیای اتفاقات خوب و کمک به یگدیگر در حوزه اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: عملکرد شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان بسیار حائز اهمیت بوده و عملکرد صحیح و دقیق آن مشکلات بزرگی را مرتفع می‌کند.  

وی با بیان اینکه رصد و پایش عملکرد روابط عمومی‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی در همه استان‌ها بصورت تخصصی انجام می‌پذیرد گفت: در ارزیابی‌های سال آینده علاوه بر مباحث کمی، موضوعات کیفی همچون هم‌افزایی، اقناع افکار عمومی و ... نیز مدنظر قرار داده می‌شود.  

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در رابطه با فرهنگ سازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان استان اذعان داشت: قطعا هم‌افزایی در این زمینه نیز کارایی بسزایی دارد و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای موجود سایر دستگاه‌ها مباحث فرهنگی انتشار گسترده‌ای داشته باشد.  

وی با اشاره به وجود فضای رسانه‌ای در حد اعلاء در وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن در استان‌ها گفت: با توجه به محیا بودن این ظرفیت ضروری است نوع ارتباط مدیریت شود به نحوی که ایده‌ها، سوژه‌ها، مباحث حائز اهمیت و امید آفرین در حوزه‌های مختلف آماده و از طریق رئیس شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به صدا و سیما ارسال شود.  

قربانی بر استفاده ۱۰۰ درصدی از شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی گسترده تاکید کرد و اذعان داشت: آیین‌نامه‌ای به زودی برای شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها به تصویب می‌رسد تا بطور دقیق وظایف، تقدم، تاخر و حجم مشارکت در رویدادها و ... مشخص شود.  

وی با اشاره به اقدامات ویژه و ارزشمند بعمل آمده در سطح استان اصفهان در ستاد سفرهای نوروزی تاکید کرد: مطابق با برنامه‌های ایام نوروز که بازخورد بسیار خوبی کسب شد، برای سفرهای تابستانی نیز برنامه ریزی لازم بعمل آید تا به صورت منسجم و فعالانه اقدامات لازم انجام پذیرد.  

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: ضروری است از ظرفیت‌های گروه‌های مرجع و جهادی بهره‌برداری کرد لذا با دعوت از این گروه‌ها و شناسایی اقدامات سازمان به آنان می‌تواند در اقناع افکار عمومی موثر واقع شود.