شناسهٔ خبر: 134129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کرد؛

نگاه ویژه به خراسان رضوی در مباحثی چون بازآفرینی شهری، نهضت ملی مسکن و املاک و حقوقی

اداره کل راه  و شهرسازی خراسان رضوی داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه با هیات اعزامی وزارت راه و شهرسازی گفت: خراسان رضوی در مباحثی چون باز آفرینی شهری، نهضت ملی مسکن، املاک و حقوقی متفاوت از سایر استان هاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، داعی در این جلسه که با حضور مهدی نیا رییس امور مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور، نصرنیا رییس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی، دروگر مدیر هسته گزینش، بیانی سرپرست اداره کل خدمات پشتیبانی و رفاه و مهری معاون مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد، افزود: خراسان رضوی را باید از چند منظر با سایر استان های متفاوت دانست بحث حاشیه نشینی با استناد به آمار و ارقام اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح بخش بزرگی از منابع انسانی را با حجم بالایی از پروژه ها به خود معطوف ساخته که متاسفانه از لحاط چارت تشکیلاتی دارای مشکلات عدیده ای است که تبدیل آن به معاونت مستقل و بکارگیری نیروی منطبق با وظایف محوله می تواند بخشی از دغدغه های این حوزه را حل نماید.

وی ادامه داد در جهت تاکیدات منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور در راستای ساماندهی حاشیه نشینی کلان شهر مشهد همه ما وظیفه داریم تا اقدامات موثری را در جهت بهبود ارایه خدمات به مجاوران آقا علی بن موسی الرضا انجام دهیم.

داعی در خصوص بحث املاک و حقوقی با اعلام اینکه خراسان رضوی بدلیل حجم بالای مستقلات و اراضی آستان قدس رضوی و موقوفات متعدد با مباحثی متفاوت از سایر استان ها روبرو است، خواستار نگاه ویژه و مطابق با افتضاعات و نه نگاه تیپی و کلی به این استان شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: نهضت ملی مسکن با سهم 10 درصدی از کل کشور رخداد بزرگی برای استان است و از هیات اعزامی خواست تا با تبیین برخی برنامه های کوتاه مدت ظرفیت تسریع در اقدامات را تسهیل بخشند.

در ادامه مهدی ذبیحی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل گزارش اجمالی از اقدامات و برنامه ها ارایه کرد، از مهمترین سرفصل های اعلامی می توان به تعداد شهرستان ها، تعداد ادارات و نمایندگی های این اداره کل، نیازهای منابع انسانی، عدم وجود جایگاه های مدیرینی و معاونتی در اغلب ادارات ستادی و شهرستان ها، درخواست اختصاص فوق العاده ویژه برای کلیه همکاران در پست های عمومی و تخصصی، فوق العاده خاص برای همکارانی که در پست های با مسئولیت های حقوقی فعالیت دارند، تعیین و تکلیف نیروها جهت تبدیل وضعیت، افزایش تسهیلات رفاهی کارکنان اشاره کرد.

در پایان نیز اعضای هیات اعزامی که قبل از این جلسه، دیداری رودر رو با کارکنان متقاضی بصورت عمومی و اختصاصی داشتند ارزیابی خود را اعلام و درخصوص رفع مشکلات تا حصول نتیجه مطلوب مواردی را تشریح کردند.

بر پایه این خبر استان خراسان رضوی از ۳۴ شهرستان، ۸۲ بخش، ۱۷۹ دهستان و ۹۶ شهر تشکیل شده ‌است که دارای 14 اداره و 2 نمایندگی در سطح استان است که پس از استان فارس، پر شهرستان‌ترین استان کشور است.