شناسهٔ خبر: 134141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار قم شد؛

بررسی میدانی ۳ پروژه در حال احداث راه و شهرسازی استان قم

بازدید میدانی استاندار قم از پروژه های راه و شهرسازی استاندار قم امروز از سه پروژه عمرانی درحال ساخت مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان با هدف تسریع در روند بهره برداری ها بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سیدمحمد تقی شاهچراغی در حاشیه بازدید میدانی از سه پروژه عمرانی در حال ساخت در استان قم، در گفت‌ وگوی خبری اظهار کرد: امروز از سه پروژه عمرانی درحال ساخت در سطح استان قم بازدید انجام شد و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه ها مورد بررسی قرار گرفت‌.

وی افزود: پروژه مدرسه‌ ثامن الحجج(ع) واقع در بلوار شهید دل آذر، یکی از پروژه‌هایی است که در بافت فرسوده قرار داشته و مربوط به پروژه‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان می‌ باشد. این مدرسه سال‌ها پیش مشغول به فعالیت بوده و برای بازسازی تخلیه شده است و دانش‌آموزان این مدرسه به مدارس مجاور انتقال داده شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ دنبال داشته است.

شاهچراغی تصریح کرد: تاکیدی که ما به اداره‌کل راه و شهرسازی استان داشتیم این است که این مدرسه باید هرچه سریع‌تر و نهایتا تا اواخر خردادماه تکمیل و در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم قرار بگیرد.

استاندار قم در ادامه بیان کرد: مدرسه‌ای که در محله شیخ‌آباد درحال ساخت است و مربوط به پروژه‌های بازآفرینی اداره‌کل راه وشهرسازی استان می‌شود، باید هرچه سریع‌تر تکمیل و به‌بهره‌برداری برسد، در مناطق محروم مانند شیخ آباد بسیاری از خانوار توانایی این را ندارند که فرزندان خود را در محله‌های دیگر به مدرسه بفرستند. هیچ دانش‌آموزی نباید به‌خاطر عدم دسترسی به مدرسه در محله خود از تحصیل عقب بماند.

وی در پایان گفت: پروژه دیگری که ادراه‌کل راه و شهرسازی استان قم به عنوان متولی احداث انتخاب شده، محور قم – نیزار است. این پروژه با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد تومان درحال ساخت است و به گفته پیمانکار این پروژه در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.