شناسهٔ خبر: 134159 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان، معماران تجربی و کاردان‌های فنی در ۷۱ شهر برگزار می‌شود

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، خبر داد و گفت: این دوره از آزمون‌ها به شکل تستی و برای مهندسان، معماران تجربی وکاردان‌های فنی تدارک دیده شده است.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از برگزار آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون‌ها به شکل تستی و در ۷۱ شهر و ۹۲ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی برای صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان‌های فنی در ۶ رشته و معماران تجربی برگزار خواهد شد. همچنین، در این دوره، آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی و دو آزمون تخصصی شامل طرح و اجرای گود، پی و سازه، و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نیز برگزار می‌شود.

مانی‌فر ادامه داد: در این دوره از آزمون‌ها در مجموعه حدود ۱۶۴ هزار مهندس، یکهزار و ۲۰۰ کاردان و یک‌هزار نفر معمار تجربی شرکت کرده‌اند.