شناسهٔ خبر: 13416 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع خبر داد:

کاهش ۱۱.۹ درصدی تلفات رانندگی در راه‌های روستایی

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۱۱.۹ درصدی تلفات رانندگی در راه‌های روستایی خبر داد و بهبود فرهنگ رانندگی روستاییان و آشکارسازی وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی را دو عامل اصلی این اتفاق خواند.

سیدحسین میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به کاهش تلفات رانندگی در راه‌های روستایی گفت: آمار کشته‌شدگان ۶ ماه نخست سال در تصادفات راه‌های روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۹ درصد کاهش یافت.

وی ارتقا فرهنگ ترافیک روستاییان را عامل اصلی کاهش تلفات رانندگی خواند و افزود: این اتفاق حاصل حضور بیشتر پلیس و اورژانس نبود بلکه حاصل بهبود فرهنگ رانندگی نزد ساکنان روستاها است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای اصلاح٬ ترمیم٬ رفع نقاط حادثه خیز و ایمنی‌سازی تقاطع‌ها در جاده‌های روستایی یادآور شد: با این وجود همانطور که گفتم عامل اصلی موثر در کاهش تلفات بهبود و افزایش دقت رانندگی روستاییان و آشکارسازی خودروها٬ موتورسیکلت‌ها و تراکتورها است.

میرشفیع درباره آمار کشته‌شدگان در سوانح رانندگی راه‌های روستایی اظهار کرد: امسال در ۶ ماه نخست ۵۲۰ نفر در تصادفات جان‌باختند که در مقایسه با سال گذشته که این رقم حدود ۵۹۰ نفر بود ۱۱.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد./

نظر شما