شناسهٔ خبر: 134220 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

استقبال ایران از سرمایه‌گذاران اماراتی برای اجرای پروژه‌های بندری/آمادگی کشورهای منطقه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

بندر چابهار استقبال ایران از سرمایه‌گذاران اماراتی برای اجرای پروژه‌های بندری، اجرای ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا، آمادگی کشورهای منطقه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران بخشی از مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

استقبال ایران از سرمایه‌گذاران پروژه‌های بندری و ریلی

وزیر راه و شهرسازی در کنفرانس راه‌آهن خاورمیانه در ابوظبی ضمن اعلام آمادگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی در ساخت پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه، از مشارکت سرمایه‌گذاران و موسسات مالی و اعتباری در پروژه‌های بزرگ حوزه حمل و نقل ریلی و بندری در ایران استقبال کرد.

وزیر راه و شهرسازی که با حضور در ابوظبی با وزرای حمل و نقل کشورهای منطقه دیدار خواهد کرد، ادامه داد: ما با کشور امارات نیز از گذشته ارتباطات زیادی در حوزه حمل و نقل دریایی داشتیم و هم اکنون نیز این ارتباطات برقرار است؛ اما ظرفیت‌های بیشتری برای همکاری در حوزه حمل و نقل ترکیبی به ویژه برای حمل کالاها از دبی به سمت بندرعباس و سپس به سمت روسیه و کشورهای آسیانه میانه از مسیر ایران با حمل و نقل ریلی وجود دارد و ما آماده همکاری و مساعدت با شرکت‌های کشتیرانی، لجستیک و فورواردری برای این امر مهم هستیم.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو کشور در بخش‌های حمل ونقل

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون رئیس دولت امارات متحده عربی در مذاکرات دو جانبه بر توسعه روابط در بخش‌های مختلف حمل و نقل دو کشور تاکید کردند.

اجرای ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا و حمل و نقل دریایی انجام و به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم ایران شده است.

آمادگی کشورهای منطقه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در جلسه بررسی موانع و مسائل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ابراز علاقه بی‌سابقه کشورهای منطقه برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه خبر داد.

اقتصاد دریامحور نیازمند تبیین و فرهنگ‌سازی است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اقتصاد دریامحور به عنوان راهبردی اساسی، توسعه‌ای، کنشگرا و تحول‌آفرین نیازمند تبیین و فرهنگ‌سازی است و همکاران حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان و ارگان‌های دریایی باید در این زمینه با جدیت تلاش نمایند تا اشاعه فرهنگ دریایی در کشور متناسب با جایگاه واقعی بخش دریا صورت بگیرد.

راه‌اندازی خط کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری شاهد راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در سال ۱۴۰۲، باشیم.

صادرات بیش از ۲۹۳ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی در سال جاری

مدیر بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان از صادرات بیش از ۲۹۳ هزار تن کالاهای نفتی و غیر نفتی و همچنین حمل و نقل ساحلی بیش از ۲۵۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی طی یک ماهه سال ۱۴۰۲خبر داد.

پیشرفت پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ به ۶۰ درصد رسید

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیشرفت پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ شهرستان گناوه به ۶۰ درصد رسید.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌ توسعه بندر گناوه

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در تداوم رویکرد ویژه این سازمان به بنادر استان بوشهر، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح توسعه جامع بندر گناوه اختصاص یافت.

ضرورت ارتقاء HSE در بنادر و شرکت های دریایی و بندری

نشست تخصصی ارزیابی شاخص های HSE و شاخص های ایمنی حریق " بندر نوشهر" با حضور مدیر ایمنی ، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی، سرپرست تیم ارزیابی ستاد ، کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر و بخش های دولتی و شرکت های خصوصی فعال، مدیرکل ، معاونین و کارشناسان ذیربط این حوزه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.