شناسهٔ خبر: 13425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نخستین گردهمایی مدیران بندری هرمزگان در بندر شهید باهنر

گردهمایی نخستین گردهمایی مدیران بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال ۹۴ در بندر شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این گردهمایی با محوریت تعیین اولویت های حوزه بندری استان، تدوین برنامه های سالانه و دریافت پیشنهادات مدیران و مسئولان بنادر بازرگانی و مسافری استان برای رفع چالش های موجود برگزار شد.

"محمد محسنی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هدف از برگزاری چنین نشست هایی را انتقال تجارب و دانش تخصصی بین واحدهای مختلف بندری استان به منظور ایجاد وحدت رویه و افزایش تعامل بیشتر دست اندرکاران بنادر استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از این دو گردهمایی دیگر با حضور مدیران دریایی و همچنین مسئولان توسعه مدیریت و منابع انسانی بنادر استان به میزبانی این بندر برگزار شده بود که نتایج و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در ادامه به تشریح توانمندی های بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در منطقه شرق استان پرداخت و چالش ها و راهکارهای توسعه فعالیت های بندری در این منطقه را نیز برشمرد.

به گفته وی، به دلیل آنکه اقتصاد مردم هرمزگان بیشترین وابستگی را به فعالیت دریایی دارد، این بندر نقشی اساسی در تأمین معیشت ساحل نشینان به ویژه صادرات محصولات کشاورزان و دامداران هرمزگان و استان های همسایه دارد.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرا رسیدن فصل رونق سفرهای دریایی در نیمه دوم سال، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد کل جابجایی مسافران و گردشگران دریایی کشور از طریق بنادر استان هرمزگان انجام می شود که همگرایی بیشتر دست اندرکاران برای ساماندهی این سفرها یکی از اهداف این گردهمایی می باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای خدمات رسانی بهتر به تجار و سرمایه گذاران نیز اقداماتی انجام شده و تدابیری نیز برای واگذاری برخی بنادر شرق استان برای واگذاری به بخش خصوصی اندیشیده شده است.

وی همچنین از بندر شهید باهنر به عنوان یکی از مهم ترین بنادر صادراتی کشور یاد کرد و افزود: طی سال گذشته، بیش از ۶۷ درصد عملیات از ۲میلیون تن عملیات جابجایی کالا در این بندر به امر صادرات اختصاص داشته که یک سهم قابل توجه در سطح بنادر کشور می باشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر مهم ترین چالش فعلی این بندر را کمبود اراضی محوطه و پسکرانه و ضرورت آزادرسانی اراضی تحت تصرف نهادهای دولتی عنوان کرد و گفت: رغبت تجار و سرمایه گذاران برای حضور در این بندر بسیار زیاد است اما متاسفانه ده ها هکتار از اراضی این بندر طی سالیان گذشته به تصرف درآمده که از طریق پیگیری های قضایی و دیگر مراجع ذیصلاح از جمله شورای حل اختلاف دستگاه های دولتی به دنبال بازگرداندن آن ها هستیم.

در ادامه این نشست، مدیران بندری و مسئولان بنادر تابعه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جمله نمایندگان بنادر شهید رجایی، قشم، لنگه، شهید حقانی، هرمز، جاسک، سیریک و تیاب به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

نظر شما