شناسهٔ خبر: 134276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای مسکن عنوان کرد؛

ضرورت برپایی تورهای بازدید مردمی از طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرستان ها

نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری تورهای بازدید مردمی از نحوه اجرای طرح نهضت ملی مسکن حتما در دستور کار نهادهای متولی و فرمانداران قرار گیرد تا هم عملکرد دولت در این حوزه بخوبی تبیین شود و هم مشارکت متقاضیان افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، غلامعلی حیدری در نشست شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب، افزود: خوشبختانه در ارزیابی کشوری نهضت ملی مسکن، جزء 10 استان برتر کشور هستیم و این پیشرفت در سایت های در حال اجرا بخوبی احساس می شود.

وی طرح نهضت ملی مسکن را یک طرح پیشران در رونق اشتغال و رفع چالش مسکن جوانان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ضرورت اجرای طرح جوانی جمعیت و تأکید شورای عالی مسکن ظرف یکماه آینده روند واگذاری زمین ها به متقاضیان دارای شرایط در استان آغاز شود.

وی با تعیین ضرب‌العجل یک ماهه برای واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت در استان، افزود: در شهرستان‌هایی که با کمبود زمین روبرو هستیم، می‌طلبد تا با همکاری بین‌بخشی این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تأمین زمین نهضت ملی  و جوانی جمعیت در شهرهای دارای مشکل نیز گفت: قبل از جلسه آینده شورای مسکن، مشکل تأمین زمین در این شهرها مرتفع شود و بنیاد مسکن نیز در تمامی شهرهایی که زمین تحویل گرفته شده؛ ساخت و ساز را آغاز نماید.

حیدری عملکرد و ارزیابی فرمانداری‌ها و بانک های عامل در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و گفت: گزارشی از عملکرد این دستگاه‌ها در نشست بعدی شورای مسکن آماده و ارائه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این جلسه، گفت: افزایش مبلغ وام بانکی نهضت ملی مسکن به 550 میلیون تومان در تمامی شهرها از مصوبات شورای عالی مسکن کشور بود که در شورای استان نیز مورد تأکید قرار گرفت و کاهش سود بانکی به 18 درصد و تسهیلات در جهت کمک به دهک های پایین درآمدی به مبلغ 300 تا 400 میلیون تومان را از دیگر موارد در حال بررسی در شورای عالی مسکن کشور دانست که انشاءالله بزودی مصوب و ابلاغ خواهد شد.

حسینعلی مقصودی به سایر مصوبات شورای مسکن استان نیز اشاره کرد و افزود: صدور پروانه ساخت توسط شهرداری ها برای واحدهای نهضت ملی مسکن شهرهای استان در مدت زمان 10 روزه با پیگیری فرمانداران، تسریع در روند اعطای تسهیلات مسکن روستایی توسط بانک های عامل برای موارد باقی مانده تا پایان خردادماه و پیگیری دستگاه های خدمات رسان برای تکمیل زیرساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن از دیگر موارد مصوب می باشد.