شناسهٔ خبر: 134309 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی بهسازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان ساری در همکاری با هبیتات آغاز شد

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از اجرای عملیات بهسازی اجزای غیرسازه‌ای بیمارستان ساری در همکاری با هبیتات خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام بازدید از بیمارستان ساری برای اجرای طرح بهسازی اجزای غیرسازه‌ای در همکاری با هبیتات گفت: این پروژه بیمارستانی ۳۶۹ تختی است و هم اینک بیش از ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از محل قانون اصلاح ماده ۵۶ مقرر شده تا ۳۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یابد که این رقم با اعتباراتی که در سال جاری به سازمان مجری تخصیص خواهد یافت این امکان را فراهم می‌کند تا بیمارستان در زمان مقرر خود تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی افزود: تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیاردتومان برای احداث این بیمارستان که از سال ۸۸  احداث آن آغاز شده هزینه شده است.  

نبیان از آمادگی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی برای تکمیل این بیمارستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و افزود: برای تکمیل و خرید تجهیزاتی از جمله مورتوخانه و موارد دیگر نیاز به ۴۰۰ میلیاردتومان اعتبار است که با اعتباراتی که سازمان امسال دریافت می‌کند این پروژه تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی تکمیل این بیمارستان را حاصل همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد برشمرد و گفت: پروژه بهتاب ۲ پروژه‌ای مطالعاتی است که در ۱۰ بیمارستان مطالعات آن انجام شد. خروجی این مطالعات بهسازی اجزای غیرسازه ای بیمارستان هاست که بر اساس آن آیین‌نامه با موضوع بهسازی اجزای غیرسازه‌ای تدوین شد. مقرر شد تا مطالعات انجام شده بر روی بیمارستان ساری انجام شود که امروز شاهد عملیات اجرایی آن هستیم.

گفتنی است در جریان این بازدید، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران، اعضای هیات‌مدیره سازمان مجری، نرگس‌نژاد مدیرکل اجرایی مناطق ۵ و ۶، آرمان خورسنددبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.