شناسهٔ خبر: 134336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان بوشهر در سال جاری

برگزاری اولین جلسه كمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان درسال جاری نخستین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دیلم به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون راهداری، رئیس اداره ایمنی و ترافیک، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و رئیس اداره شهرستان دیلم و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) نخستین جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان بوشهر در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دیلم به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون راهداری، رئیس اداره ایمنی و ترافیک، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و رئیس اداره شهرستان دیلم و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست، محمد اسدی سرپرست فرمانداری دیلم ضمن تشکر از اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در ارتقای ایمنی محورهای شهرستان خصوصا بهره برداری از قطعه اول بزرگراه دیلم -بهبهان، خواستار تسریع در بهره برداری از ۶ کیلومتر دیگر ورودی دیلم از طرف گناوه به دلیل حادثه خیز بودن این محور شد.
اسدی همچنین احداث و استقرار پلیس راه شهرستان دیلم را ضروری دانست و خواستار پیگیری موضوع از طرف پلیس راه استان شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در این نشست گفت: با بهره برداری فاز اول محور دیلم- بهبهان که نقش برجسته ای در کاهش سوانح رانندگی دارد و با تامین اعتبار، بخش باقی مانده هم اجرایی می شود.
حمیدرضا حیدری ادامه داد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد که در این راستا با اقداماتی نظیر شیار لرزاننده و خط کشی جهت ایمن سازی محورها اقداماتی صورت گرفته است.
در این جلسه رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گزارشی تحلیلی از تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال ۱۴۰۱ و مقایسه با مدت مشابه قبل ارائه کرد.
کاوه ئیان یادآور شد: شهرستان های دشتستان، تنگستان و گناوه بیشترین سهم از تصادفات جرحی و فوتی استان را به خود اختصاص دادند که در این راستا اقدامات مرتبط با ایمن سازی ترددها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
سرهنگ قنبری جانشین پلیس راه استان نیز گزارشی از تصادفات شهرستان دیلم طی سال گذشته و مشکلات مربوط به ایمنی محورهای شهرستان را ارائه کرد. وی خواستار تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت رفع نقاط پرتصادف شد