شناسهٔ خبر: 134360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دومین بازدید میدانی استاندار سیستان و بلوچستان از طرح‌های نهضت ملی مسکن زاهدان در سال ۱۴۰۲

سیستان استاندار سیستان وبلوچستان در دومین بازدید میدانی در سالجاری از عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت های آرمانشهر و تفتانشهر دیدن و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی استاندار سیستان وبلوچستان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان استان در دومین بازدید خود در سالجاری در جریان پیشرفت فیزیکی ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت های آرمانشهر و تفتانشهر این شهر قرار گرفت.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکنون عملیات ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان آغاز شده است که بیشترین واحدهای این طرح با ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد به شهرستان زاهدان اختصاص دارد.

عطاء اله اکبری افزود: همچنین بر اساس آخرین ارزیابی جلسه شورای عالی مسکن کشور در سال جاری، استان سیستان وبلوچستان در زمره ۴ استان برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شد.

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته و دریافت اصل مدارک از متقاضیان واجد شرایط تاکنون ۲۸ هزار و ۵۱۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد تایید نهایی قرار گرفته‌ اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۳۳ هزار و ۱۲۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد با توجه به شاخص‌هایی نظیر فرم (ج)، سابقه مالکیت و سکونت در محل مورد تقاضا ۲۸ هزار و ۵۱۹ نفر واجد شرایط این طرح تایید نهایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه جویندگان کار در سیستان و بلوچستان به اتحادیه تعاونی‌های مسکن استان مراجعه کنند، ادامه داد: تاکنون طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهرهای تحت پوشش این اداره کل زمینه اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است و همچنان با توجه به نیاز، فرصت های شغلی زیادی در این بخش به ویژه در زاهدان مرکز استان وجود دارد که افراد جویای کار حتی بدون مدرک تحصیلی می توانند از آن استفاده کنند.

دومین بازدید میدانی استاندار سیستان و بلوچستان از طرح‌های نهضت ملی مسکن زاهدان در سال ۱۴۰۲