شناسهٔ خبر: 134365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور پروانه ساختمانی برای ساخت ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی در استان بوشهر

جلسه شورای مسکن بوشهر - 29 اردیبهشت مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تاکنون برای ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر ، سید محمود دستغیبی در جلسه شورای تأمین مسکن استان بر تسریع در روند اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۶۳ هزار و ۱۷۴ نفر برای طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۴۹ هزار و ۴۹۷ نفر از این تعداد شرایط دریافت مسکن را دارند.

دبیر شورای تأمین مسکن استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۶۱۰ نفر از متقاضیان حائز شرایط فعال در انتظار بررسی هستند که حدود ۹ هزار و ۶۳۳ نفر تأیید شده‌اند و ۷ هزار و ۳۰۲ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به تخصیص مسکن به ۴ هزار و ۷۰۹ نفر خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۶۱۷ نفر نسبت به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: شهر جدید عالی شهر دارای بیشترین تعداد متقاضی است که تاکنون ۱۸ هزار و ۲۴۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و یک‌ هزار و ۵۷۷ نفر مبلغ اولیه در مجموع به میزان ۱۲۱.۹ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند.

دستغیبی با اشاره به ثبت نام ۹ هزار و ۵۳ نفر در برازجان ادامه داد: در این شهر یک‌ هزار و ۱۱۳ نفر اقدام به افتتاح حساب نزد بانک و ۵۰۳ نفر اقدام به پرداخت مبلغ اولیه بالای ۴۰ میلیون تومان کرده‌اند.

وی افزود: یک‌ هزار و ۸۴۳ نفر در شهر جدید نایبند ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و ۵۷۱ نفر دارای شرایط اولیه هستند، ۹۵ نفر مبلغ اولیه پرداخت کرده‌اند و در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از ۶۳ هزار و ۱۷۴ نفر ثبت‌نام شده در شهرهای استان تاکنون بیش از ۹ هزار ۶۲۳ مورد آن تعیین تکلیف و ۳۲ هزار و ۸۰ واحد زمین برای ساخت واحدهای مسکونی تأمین شده است.

دستغیبی بیان کرد: ۸ هزار و ۱۶۱ واحد مسکونی برای ساخت در این اراضی تعریف شده که برای ۲ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است.  

وی با قدردانی از مساعدت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۷ هزار و ۱۷۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون سازندگان مسکن برای دریافت تسهیلات بیش از خود مالک به تعداد ۳ هزار و ۷۶۸ نفر به بانک معرفی شده است که معادل ۳۱۶ میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بانک‌های عامل منعقد شد و به سازندگان خود مالک برای اجرای پروژه پرداخت شده است.