شناسهٔ خبر: 134371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی :

بررسی ۳۹ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

کمیسیون ماده 5 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۹ پرونده مربوط به شهر ارومیه‌ با موضوعات اصلاح و تغییر کاربری و افزایش تراکم در کمیسیون ماده ۵ این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که به ریاست استاندار آذربایجان غربی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۶ پرونده مربوطه به بحث تغییر کاربری، ۳ پرونده در بخش اصلاح کاربری و ۳۰ پرونده در بخش افزایش تراکم ساختمانی مطرح و بررسی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مطرح شده ۳۶ مورد با نظر اعضای حاظر در جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: همچنین ۳ طرح  با نظر اعضا مورد مخالفت قرار گرفت و  به بررسی مجدد ارجاع داده شد.

حمزه لو بیان کرد: این طرح‌ها توسط شهرداری ارومیه و اداره کل راه شهرسازی آذربایجان‌غربی مطرح و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با تشکیل جلسات کارشناسی وبا رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به آمار جلسات کمیسیون ماده ۵ طی چهار سال گذشته، افزود: از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۸۳ جلسه کمیسیون ماده ۵  برگزار شده که ۶۲۱ مصوبه داشته است.

حمزه‌لو افزود: با این آمار رشد ۱۰۰ درصدی را در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پیش از آن شاهد هستیم.

 براساس ماده۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود.