شناسهٔ خبر: 134389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان:

جزو سه استان اول کشور در تامین زمین موردنیاز تعهد چهارساله بودیم

نشست نهضت ملی مسکن جنوب فارس نشست با دست‌اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های حوزه استحفاظی با حضور حق بین دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس در اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در نشست با دست‌اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های حوزه استحفاظی که با حضور حق بین دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۳۷ هزار و ۸۵۹ نفر تا امروز متقاضی مسکن در حوزه جنوب بودند به غیر از گروه‌های مربوط به جوانی جمعیت ، وزارت دفاع، ایثارگران و مناطق ویژه اقتصادی بودند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۴۰۰ نفر جوانی جمعیت داریم که خوشبختانه هر روز نیز اضافه می‌شود و این موضوع یکی از اولویت‌های اول ماست.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: تا امروز حدود ۲۹ هزار و ۹۹۰ نفر، غیر از گروه‌هایی که بیان شد، حائز سه شرط هستند و با توجه به ارزیابی‌های صورت‌گرفته حدود ۱۳ هزار نفر حائز شرایط هستند و تایید نهایی شده‌اند.

شبانی اظهار کرد: در بحث تامین زمین، جزو سه استان اول کشور در تامین زمین موردنیاز تعهد چهار ساله بودیم.

وی تصریح کرد: تعهد چهارساله ما در حوزه جنوب، طبق دستورالعملی که در کل کشور صادر شد حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود، اما ما به آن اکتفا نمی‌کنیم، قانون شناور است و هر لحظه ممکن است این اعداد افزایش یابد که قطعا همینطور نیز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: الان از بین ۲۶ شهر و همینطور شهر جدید تابناک لامرد، در ۱۹ شهرِ تحت پوشش، طرح ساخت نهضت ملی مسکن را به صورت ویلایی اجرا می‌کنیم، چون ارزش‌افزوده ویلایی برای مردم بسیار بیشتر از طبقاتی است.

شبانی افزود: سایر شهرها هم به صورت دو طبقه و در شهر لار هم تعدادی از آن‌ها طبقاتی و بقیه هم به صورت دو طبقه است.

وی ادامه داد : ظرفیت ایجاد مسکن در ۹۱۰ هکتار زمین، حدود ۱۷ هزار و ۷۳۰ واحد است که در بیشتر جاها سهم شهرداری را داده‌ایم، در برخی جاها هم که کمبود زمین داشتیم اولویت‌مان این است که سهم شهرداری‌ها را تخصیص دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تقاضا داریم باتوجه به تامین اراضی اخذ صدور پروانه ها از سوی بنیاد مسکن و شهرداری ها با جدیت بیشتری دنبال شود، متاسفانه در این موضوع خیلی عقب هستیم که امیدواریم این مهم در آینده نزدیک به عدد قابل قبولی برسد .

شبانی خاطرنشان کرد : با وجود اینکه بیشتر اراضی آماده است، اما آمارِ تخصیصِ پروژه بسیار پایین است.

وی با اشاره به اهمیت بیمه‌ها گفت: بیمه در بحث صدور پروانه‌ها با ما همکاری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در بحث خدمات زیربنای و آماده‌سازی قرار شده دستورالعمل آن تهیه که با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت نیرو و استان این مشکل هم مرتفع شود.

شبانی با درخواست از مردم مبنی بر معرفی خانه‌هایِ خالیِ اجاره داده‌نشده اظهار داشت: مردم می‌توانند خانه‌های خالی کنارشان که اجاره داده نشده‌ است را اطلاع‌رسانی کنند، وقتی مالیات به آن خانه‌ها تعلق گیرد قطعا اجاره داده می‌شوند.

وی افزود: مردم و بنگاه‌ها می‌توانند در کاهش اجاره‌خانه‌ها به ما کمک کنند؛ استاندار محترم هم به جد پیگیر این موضوع است، این کار باعث می‌شود که از افزایش اجاره‌بها جلوگیری کنیم و نگذاریم بیشتر از این روی مردم فشار بیاید.

وی در پایان از تمامی دستگاه های اجرایی متولی در امر مسکن ، فرمانداران ، قرارگاه جهادی مسکن استان فارس به واسطه ی دغدغه تامین مسکن مردم تقدیر کرد .