شناسهٔ خبر: 134409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

آزمون نظام مهندسی مدیرکل راه و شهرسازی گهکیلویه وبویراحمد از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۲ روز متوالی در استان خبر داد و گفت: این آزمون در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستا اظهار داشت: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان در یک حوزه امتحانی در شهر یاسوج برگزار شد.
راستا  گفت: سازمان نظام مهندسی برای تامین نیروهای متخصص و مشارکت مهندسان و صاحبان مهارت های فنی در زمینه توسعه و نوسازی فنی ، اقدام به برگزاری آزمون نظام مهندسی کرد.
وی با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هر ساله در دو نوبت نمیسال اول و دوم برگزار می شود، افزود: همزمان با سراسر کشور این آزمون در 28 و 29 اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.
راستا تصریح کرد: در این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت های(نظارت، اجرا) ، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا) تاسیسات مکانیکی(نظارت، طراحی و اجرا) تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا) شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و همچنین کاردانهای فنی ساختمان در شش رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری و شهرسازی برای اخذ پروانه اشتغال بکار کاردانی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های ۳، ۲ و ۱ و آزمون های طرح واجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری از طریق ارکان اجرایی و نظارتی به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در پایان اضافه کرد: در این آزمون که هزار878 نفر شرکت کننده داشت که از این تعداد 242 داوطلب زن و  هزار و 636 داوطلب مرد بودند.
 وی ادامه داد: نتایج این آزمون شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام  می شود.