شناسهٔ خبر: 134414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان:

آموزش های ترافیکی در بیش از ۸۰ مدرسه حاشیه راههای گلستان اجرا شد

گلستان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به وجود بیش از ۱۷۵ مدرسه در حاشیه راههای استان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون در بیشتر از ۸۰ مدرسه آموزش های ترافیکی اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، شاهین تفتیک روز شنبه همزمان با اجرای این طرح در مدرسه شهید شاه آبادی روستای تقی آباد از توابع گرگان مرکز استان بمناسبت هفته جهانی ایمنی راهها افزود: هدف مهم از ارائه این آموزش ها، پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای بخصوص برای اقشار آسیب پذیر همچون دانش آموزان و عابرین پیاده است.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ درصد تلفات جاده ای استان مربوط به عابرین پیاده و موتورسواران است، اظهارداشت: اهمیت این آمار و شرایط خاص جاده های استان بدلیل شکل گیری روستاها در طول جاده و استفاده بی شمار دانش آموزان ساکن روستا از حریم جاده برای رفتن به مدرسه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را برآن داشت تا جهت ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان مدارس حاشیه راهها برنامه ریزی و اهتمام جدی تر داشته باشد.

تفتیک ادامه داد: آموزش موضوعات مختلف از قبیل مسایل ایمنی برای مقاطع پایه دبستان و کودکان بسیار تاثیرگذار بوده و بدین دلیل هدف و سیاستگذاری استانی؛ آموزش و فرهنگ سازی در سنین پایه و کودکان و نوجوانان بوده است.

سرهنگ دوم رخشانی فرمانده پلیس راه گرگان- علی آباد نیز طی سخنانی در این مراسم، به علل مختلف تصادفات و رعایت نکات ایمنی از سوی دانش آموزان پرداخت و دانش آموزان این مدرسه را همیار پلیس دانست.

در این مراسم دانش آموزان نکات ایمنی عبور و مرور از جاده را همراه با نمایش های عروسکی و موزیکال و شاد آموزش دیدند.