شناسهٔ خبر: 134429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

بیش از ۹ هزار و ۳۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در کهگیلویه وبویراحمد در حال ساخت است

نهضت ملی مسکن-گپساران مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۹ هزارو ۳۷۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کهگیلویه وبویراحمد،  محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از این میزان بیش از یکهزارو ۷۳۴ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی مانندخامی،خنگ بنار، جاده اسلام آبادو و جاده پازنان گچساران در دست ساخت است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد در گچساران اجرا خواهد شد ابراز کرد: هم اکنون پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که سه سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال احداث است.

راستا تاکید کرد: این طرح ها به صورت مجتمع های چهار واحدی به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در حال ساخت است.

وی  گفت: ۲۸۸ واحد نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن بیش از ۷٠ درصد پیشرفت در شهرستان گچساران در دست ساخت است.

این مسئول  افزود: نهضت ملی مسکن در گچساران با ساخت ۴۱۲ واحد از سوی بنیاد مسکن هدفگذاری شده که فاز نخست این طرح هم اکنون در مرحله نازک کاری است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۲۴ واحد دیگر نیز آغاز شده و در مرحله پی ریزی ساختمان است.

راستا عنوان کرد: در صورت همکاری متقاضیان در زمینه سهم آورده خود برخی از این واحدها تا پایان شهریور امسال تحویل متقاضیان داده می شود.

 در ادامه  سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: مشکلات کمبود آب و برق برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران مرتفع شده و امیدواریم این طرح ها به موقع تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

عیسی شهامت از طرح نهضت ملی مسکن گچساران افزود: ساخت ۴۸۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در منطقه خامی و خِنگ بنار شهرستان گچساران آغاز شده بود که به دلیل نبود امکانات آب و برق برای ادامه ساخت با مشکل مواجه و تعطیل شده بود.

وی بیان کرد: با وجود مشکلات تامین زیر ساخت ها، پیمانکاران طرح نهضت ملی مسکن سایت خامی و خنگ بنار گچساران خاکبرداری و عملیات بتن ریزی در قالب چهار فاز در این مناطق انجام داده بودند.

شهامت ابراز کرد: مسکن نیاز ضروری جامعه بوده و باید با سرعت و دقت به سمت رفع این مشکل حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی باید تمام نیازها برای ساخت این تعداد واحد را به دستگاه‌های خدمت رسان ارائه دهد تا از اتلاف وقت در روند احداث این طرح‌ها جلوگیری شود.

همچنین از سایت نهضت ملی سردار سلیمانی واقع در کوی ۲ کارکنان بازدید شد و این طرح در قالب ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۹هزار ۵۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد.