شناسهٔ خبر: 134459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی۸۲ پرونده شهرهای گیلان درکمیسیون ماده ۵

گیلان-جلسه کمیسیون ماده پنج دومین جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالجاری به ریاست استاندارو با حضور دستگاه های عضو در استانداری گیلان برگزارومنجربه صدور اراء گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان )، اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به اهمیت ضوابط ساخت وساز در شهرها گفت: جلوه های بصری و اعمال اصول شهرسازی در ساخت و سازهای استان باید مد نظر قرار گیرد چراکه بناهای خارج از اصول، جلوه شهر و معماری ایرانی اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد.
هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان نیز با بیان اینکه، براساس بند ۵ قانون شورایعالی، تغییرات در طرح های تفصیلی شهری پس از بررسی وتصویب درکمیسیون ماده پنج ملاک صدور پروانه برای شهرداریها خواهد بود، افزود: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با تشکیل جلسات کارشناسی وبا رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می گیرند.
 این جلسه به ریاست استاندار گیلان و دبیری اداره کل راه وشهرسازی و با حضورسایردستگاههای عضوکمیسیون برای شهر های رشت – کلاچای، رضوانشهر ، رستم آباد، لنگرود، اسالم ، گوراب زرمیخ ، لوشان، منجیل ، لشت نشاء ،آستارا ، رودسر برگزار و منجر به صدور ۸۲ رای کمیسیون گردید.
همچنین در این جلسه طرح تفصیلی برای شهرهای منجیل، املش، جیرنده، لنگرود، لاهیجان بررسی مورد بررسی نهایی قرار گرفت.