شناسهٔ خبر: 134499 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتفاع موج در دریای عمان به حدود ۲ متر می‌رسد

امواج دريا طوفان رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی و دریایی گفت: ارتفاع موج دریا از فردا دوشنبه تا جمعه به ۲ متر می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهارداشت: همچنین در این مدت بارش‌های رگباری و رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق شمالی، مرکزی و ارتفاعات جنوبی رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ به همراه برخورد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: از چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده وزش باد نسبتا شدید تا شدید برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی ادامه داد: افراد در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری خودداری و از سازه‌های گلخانه‌ها محافظت کنند.

وی اظهارداشت: همچنین با توجه به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری و در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی احتیاط شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی در نظر گرفته شود.