شناسهٔ خبر: 134514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام ۳۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طی برنامه زمان بندی، امسال ۳۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در این استان به بهره برداری می رسد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در دیدار با غلامرضا خرمی مجری پروژه بزرگراهی غرب کشور، اظهار داشت: طول کریدور بزگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی ۵۳۰ کیلومتر بوده و تاکنون بیش از ۴۶۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ۵۴.۵ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در دست اجرا است و تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال قیمت روز برای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام کل طرح نیاز است.

وی بیان کرد: طول کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ۲۶۱ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۲۷۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح افزود: ارتقای راه اصلی به بزرگراه، تسهیل در مراودات اقتصادی و ترانزیت، صرفه جویی در مصرف سوخت  و انرژی، کاهش تصادفات و تامین ایمنی بیشتر در حمل و نقل از اهداف اجرای این طرح است.