شناسهٔ خبر: 134563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان خبر داد؛

شناسایی ۳۲ هکتار زمین دولتی برای الحاق به محدوده شهرهای چادگان در جهت ساخت مسکن

مهدی محمدی - چادگان - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان گفت: در راستای اجرای جهش تولید مسکن با بررسی های بعمل آمده ۲۲ هکتار زمین دولتی جهت الحاق به محدوده شهر چادگان و ۱۰ هکتار بر ای الحاق به محدوده شهر رزوه شناسایی و پیشنهاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان اظهار داشت: با بررسی هایی که در خصوص نیاز شهرستان به تامین مسکن بعمل آمد ۳۲ هکتار اراضی دولتی در شهرستان چادگان برای الحاق به محدوده شهری جهت استفاده در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان شناسایی و پیشنهاد شد.  

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۲ هکتار جهت الحاق به محدوده شهر چادگان و ۱۰ هکتار بر ای الحاق به محدوده شهر رزوه شناسایی شده است اذعان داشت: در جلسات کمیته فنی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از بررسی، این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان افزود: با توجه به فقدان اراضی دولتی با کاربری مسکونی در شهر چادگان، زمینی به مساحت تقریبی ۵.۷ هکتار از اراضی دولتی داخل محدوده به مسکونی تغییر کاربری یافت تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار داده شود.  

وی با بیان اینکه درخواست‌های مرتبط با تعیین کاربری اراضی (مغایرت های طرح تفصیلی- کد ارتفاعی تعداد طبقات- اصلاح برخیابان) به این اداره ارسال و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل اداری در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار می گیرد عنوان کرد: با توجه به نیاز شهرستان چادگان به ترمینال، زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۵۰ مترمربع پس از تعیین کاربری به این امر اختصاص داده شد.  

محمدی بیان داشت: در راستای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهری و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان چادگان پیگیری های لازم جهت تخصیص قیر برای رفع مشکل معابر فاقد آسفالت این مناطق بعمل آمد.