شناسهٔ خبر: 134616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تزریق اعتبارات لازم؛

عملیات اجرایی راهسازی محور قم-نیزار در سال جاری به پایان می رسد

بازدید میدانی استاندار قم از پروژه های راه و شهرسازی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در محور قم- نیزار در دو نقطه عملیات اجرایی راهسازی و احداث پل در دست احداث است که با تأمین اعتبارات لازم و مورد نیاز تا پایان سال این محور تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (قم)، داود طلوعی اظهار کرد: محور قم- نیزار یکی از محورهای اصلی و مواصلاتی استان در بخش جنوبی قم است که طی سالیان گذشته در بخش های مختلف در این محور عملیات بهسازی و راهسازی انجام شده است.

وی افزود: از آخرین اقدامات این اداره کل در محور قم- نیزار عملیات احداث راه از مقابل امامزاده عبدالله (ع) تا انتهای حوزه استحفاظی به طول۱۲ کیلومتر است.

به گفته طلوعی عملیات اجرایی از سال ۹۹ آغاز شده است و در پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی کل اعتبار مورد نیاز این پروژه را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون در این محور ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی قم به احداث پل در این محور اشاره کرد و توضیح داد: عملیات اجرایی احداث دو دستگاه پل از تقاطع علی آباد نیزار تا چشمه علی سال گذشته کلید خورد که هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

طلوعی در خاتمه گفت: تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای این دو دستگاه پل هزینه شده است و برای تکمیل نیازمند تزریق ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.