شناسهٔ خبر: 134671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر:

حدود ۲ هزار واحد مسکونی در استان تهران افتتاح می‌شود

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح قریب به دو هزار واحد مسکونی در تهران،شهرری و قرچک از محل تسهیلات نوسازی مردمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همزمان با افتتاح سراسری ۵ هزار واحد مسکونی در ۱۷ استان کشور در استان تهران به عنوان استان پیشرو در اعطا تسهیلات نوسازی مسکن در بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری ۱۹۱۷ واحد مسکونی در قالب  ۲۱۸پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به مرحله افتتاح رسیده است.
وی ادامه داد: روز پنج شنبه و در سالروز بزرگداشت سوم خرداد، (حماسه آزادسازی خرمشهر ) میزبان مقامات ملی و استانی ، خبرنگاران و اصحاب رسانه در پروژه پایلوت (مجتمع ۵۲ واحدی زیتون در منطقه ۱۴ تهران) هستیم تا نمایشگر تحقق وعده های دولت سیزدهم در حوزه مسکن باشیم.
جنتی تسهیلات اعطایی برای ۱۹۱۷ واحد مسکونی برای هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران و ۳۵۰ میلیون در شهرهای استان اعلام کرد و گفت: با سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی این تسهیلات امروز به عدد ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی رسیده است و در افتتاح های بعدی رقم تسهیلات اعطا شده ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در مجموع ۲۱۸ پروژه افتتاحی تسهیلات اعطایی ۱۳۹۰ میلیارد ریال از محل نهضت ملی مسکن (تسهیلات مردمی نوسازی) بوده است.