شناسهٔ خبر: 134672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیانیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

خرمشهر

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)،  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی،  با صدور بیانیه‌ای، سالگرد فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ را رقم زد، نقطه عطفی است در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب شکوهمند اسلامی و خلق حماسه آزادی خرمشهر، یادآور رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های جوانانی است که با اهدای خون‌ پاک خود، این حماسه عظیم را در تاریخ افتخارات ملت به ثبت رساندند.

هر چند تمام لحظات ۸ سال دفاع مقدس، ارزشمند و سرشار از برکات است، اما فتح خرمشهر، مقطعی از دفاع ارزشمند ماست که دست توانای الهی در آن عیان گردید و ذلت و خواری دشمن به گونه ای صریح و روشن ثابت گشت و این روز بزرگ به نمادی از مقاومت، اتحاد و یکپارچگی ملتی تبدیل شد که با اتکا به قدرت لایزال الهی و با سلاح ایمان و بصیرت، حماسه ای عظیم و ماندگار را بر تارک این سرزمین ثبت کردند و الگویی جاویدان از فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل آینده این مرز و بوم برجای گذاشتند.

روز آزادی خرمشهر ودیعه مژده فتح الهی، فتحی غرورانگیز و اوج خداباوری و بزرگ ترین پیروزی و غرورانگیزترین حادثه و نماد ایثار، استقامت و پیروزی ملت در دفاع جانانه از کیان ایران اسلامی است.

به راستی فتح خرمشهر به عنوان حماسه ای  همیشه جاویدان باقی خواهد ماند و ما ملت ایران به عنوان وارثان و حافظان این سرزمین باید از ارزش ها و آرمان های مقدس امام راحل و شهدای گلگون کفن پاسداری کنیم.

کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی و تشکل های صنفی حوزه حمل و نقل استان سالروز این نصر بزرگ الهی را به خانواده های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، اقشار و آحاد مختلف مردم تبریک و تهنیت گفته و به روح بلند بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را نثار کردند درود می فرستند و عزت، اقتدار و توفیقات روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ظل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و طول عمر با برکت مقام معظم رهبری را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمایند.

پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع) و روابط عمومی

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی