شناسهٔ خبر: 134712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان تیران و کرون تاکید شد؛

لزوم سرعت بخشی به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون

شورای مسکن شهرستان تیران و کرون - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون در جلسه شورای مسکن این شهرستان بر سرعت بخشی به آماده‌سازی اراضی این طرح تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سفرهای درون استانی خود، با همراهی جمعی از معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل با هدف شرکت در شورای مسکن شهرستان تیران و کرون و بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، به این شهرستان سفر کرد.  

جلسه شورای مسکن شهرستان تیران و کرون با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن ۱۱ دستورکار مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. نحوه واگذاری زمین در شهرستان تیران و کرون برای اجرای قانون جوانی جمعیت، پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، آماده‌سازی اراضی، تامین خدمات زیربنایی، چالش‌های موجود در اجرای این طرح در سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با مشورت اعضا تصمیم‌گیری و مواردی نیز جهت سرعت بخشی به اجرا و پیگیری در جلسات آتی به تصویب رسید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت خدمات زیربنایی (برق، آب و ...) برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت طرح‌های مصوب تفکیکی (شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران) در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد تا بررسی و برآورد دقیق خدمات مورد نیاز انجام پذیرد.  

وی با بیان اینکه قراردادهایی برای آب و برق فاز دو شهرک بهارستان تیران منعقد شده است، گفت: در زمینه تامین خدمات زیربنایی پس از برآورد دقیق، بررسی‌ها انجام می‌پذیرد تا هر آنچه که امکان پذیر باشد در شهرستان تامین اعتبار شود و مابقی در شورای مسکن استان مطرح تا برای تامین اعتبار آن تصمیم‌گیری لازم بعمل آید.  

قاری‌قرآن بیان داشت: در خصوص مبحث آماده‌سازی معمولا تفاهم‌هایی با شهرداری‌ها منعقد می‌نماییم که در شهرستان تیران و کرون نیز به همین شیوه عمل می‌شود و مطابق با تفاهم‌نامه، شهرداری در ازای انجام آماده‌سازی در سایت نهضت ملی مسکن شهرستان، مطالبات خود را مطرح و پس از موافقت تبادل انجام می‌پذیرد، که در این رابطه و برای سرعت بخشی به اجرا مقرر شد شهرداری در مدت یک هفته نسبت به تعیین تکلیف موضوع اقدام کند.  

وی در رابطه با تامین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای عسگران و رضوانشهر اذعان داشت: موضوع زمین، الحاق اراضی و محدودیت‌های موجود به صورت دقیق برای این دو شهر مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.  

گفتنی است: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل در ادامه این سفر یک روزه از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون بازدید بعمل آورند و روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند.