شناسهٔ خبر: 13479 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت:

پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران/صادرات ۱۲میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادر هرمزگان/رتعجب مقامات بندر بلژیکی آنتورپ از توانمندی‌های بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی پیشنهاد ۲ میلیارد دلاری خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران٬ صادرات ۱۲میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادر هرمزگان و تعجب مقامات بندر بلژیکی آنتورپ از توانمندی‌های بندر شهید رجایی از اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

محمد سعید نژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی

خارجی‌ها با پیشنهاد سرمایه‌گذاری ٢ میلیارد دلاری از حضور در بنادر ایران استقبال کردند

درباره ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم ساحلی بویژه در دریای خزر باید گفت تمامی افرادی که بدون استعلام از سازمان بنادر و دریانوردی و رعایت مسائل فنی و زیست محیطی اقدام به ساخت و ساز کنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

هم اینک سرمایه‌گذاری قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر صورت گرفته و در سال جاری نیز میزان سرمایه‌گذاری در این بندر حدود ٧٠ میلیارد تومان است.

ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

در شش ماهه نخست سال ۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۸۴۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

از مجموع عملیات انجام شده در بنادراستان هرمزگان، ۲۶ میلیون و ۹۹هزار و ۶۸۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۵ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۶۲ تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

در شش ماه نخست سال جاری واردات کالا های غیر نفتی ۱۸ درصد کاهش داشته و همینطور ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۷۳۷تن کالای غیرنفتی صادر شده است. ترانزیت نفتی نیز رشد ۹۸ درصدی در شش ماه نخست سال جاری داشت.

۹ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۷۷۹ نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره استان هرمزگان به ثبت رسید که رشد ۷ درصدی داشت.

تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان هرمزگان در شش ماه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۹۷  بود و پهلوگیری کشتی ها طی این مدت، در مجموع ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سعیدی پور معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگانسفیر بلژیک در تهران به همراه هیأتی از مقامات بندری این کشور از بندر شهید رجایی بازدید کردند. گستردگی سواحل هرمزگان و توانمندی های بندر شهید رجایی باعث تعجب مقامات بندری بلژیک شد.
نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند

کابینه دولت هند قرار است در ماه جاری، پیشنهادات سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد روپیه را در بندر چابهار ایران مورد بررسی قرار دهد.

سید علی سیاوش معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای چهارمین بار متوالی در جریان ارزیابی شاخص های بهداشت محیط بنادر کشور، موفق به کسب رتبه اول شد و در زمینه ارزیابی عملکرد مراکز HSE و طب کار نیز به رتبه برتر دست یافت.

محمدرضا پور رجبی آشنایی معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

کارگاه آموزشی روش‌های حفظ و نگهداری تجهیزات بندری با حضور مدیران و سرپرستان فنی شرکت‌های فعال در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان برگزار شد

نظر شما