شناسهٔ خبر: 134796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

یادواره گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در راهداری البرز برگزار شد

یادواره گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر صبح امروز، سوم خرداد با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در این مراسم با اشاره به اینکه شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند و به گردن همه حق دارند، افزود: ما باید با خدمت صادقانه و خالصانه پاسدار حرمت خون شهدا و آرمان‌های انقلاب باشیم.

وی با تاکید براینکه در نظام جمهوری اسلامی برای هر صندلی مدیریتی ۷۳ شهید تقدیم انقلاب شده است که این موضوع وظیفه و مسئولیت مدیران را سنگین و حساس‌تر می‌کند، افزود: حفظ دستاوردهای شهدا وظیفه شرعی و قانونی و رمز عبور از بحران‌هاست.

این مسئول در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: سوم خرداد نماد بارز غیرت مقدس ملت مقابل دشمنان است که با دسیسه خیال تجاوز به منافع ملت را در سر می‌پروراندند.

زندی‌فر؛ آزادسازی خرمشهر را رویدادی خدایی و سند افتخار رشید مردان و زنان ایثارگر ایران اسلامی دانست و افزود: این مملکت تحت حمایت الهی مقابل دشمن شکست‌ناپذیر است.

وی در بخش دیگری از صبحت‌هایش به اقدامات راهداری البرز برای بهبود وضعیت راه‌های استان و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه‌های زیادی در این حوزه در حال اجراست. 

این مسئول با تاکید براینکه اولویت اول این اداره‌کل ارتقای ایمنی جاده و حفظ جان مردم است، گفت: ایمن‌سازی محور کرج- چالوس، تعریض محورهای قزلحصار، سهیلیه، علیخان- سلطان، سعیدآباد و آسفالت محور تهراندشت از جمله اقداماتی است که برای تحقق این هدف در حال انجام است.

وی توضیح داد: همچنین برای بهسازی و ایمن سازی راه‌های شهرستان طالقان حدود ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در قالب چندین قرارداد تعریف شده است که اجرا و تکمیل آنها تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی راه‌های این شهرستان دارد.

زندی‌فر در پایان بر ترویج تفکر جهادی و بسیجی تاکید کرد و گفت: با این تفکر هرکس در هرجایگاهی که باشد می‌تواند رضایت خداوند و مردم را جلب کند.

در ادامه این مراسم سرهنگ علی خان‌بابایی، رئیس سازمان بسیج ادارات استان البرز اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند"خرمشهر را خدا آزاد کرد" که اگر ما به این جمله به درستی دقت کنیم شاید به اندازه چندین کتاب معنا و مفهوم داشته باشد.

وی بیان کرد: برای آزادسازی خرمشهر همه نیروی‌های نظامی و مردمی دست به دست هم دادند و افتخاری بزرگ را رقم زده و دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دادند و این کار جز با مدد الهی امکان‌پذیر نبود.

خان‌بابایی توضیح داد: در جریان اشغال خرمشهر تمام کفر در مقابل تمام اسلام صف‌آرایی کرده بود، به طوری که بعد از بازپس‌گیری خونین شهر، ۱۹ هزار اسیر از ۲۵ کشور دنیا گرفتیم که در جبهه باطل علیه حق می‌جنگیدند.

رئیس سازمان بسیج ادارات استان البرز در پایان با یادآوری اینکه امنیت و آرامش امروز کشور حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگرانی است که با خلوص نیت برای دفاع از جان و خاک و ناموس این وطن از جان خود گذشتند، گفت: برای پاسداشت خون شهدا هرکس در هر مسئولیتی که هست باید به بهترین شکل ممکن عمل کند.

لازم به ذکر است در این مراسم امیر سرلشکر اسدالله حیدری و امیر سرتیپ خلبان کیکاووس گزوف به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر پرداختند. همچنین از خانواده‌های شهدا و جانبازان حاضر با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.